تماس با ما

جهت سفارش هر یک از محصولات گلخانه ما میتوانید از گزینه های تماس زیر استفاده کنید.

ID تلگرام : @Instajt – آدرس کانال تلگرام : @flower_top تماس تلفنی : 09192397671 – طاحونی – پیام مستقیم در واتسآپ

دسته بندی ها: انواع گل ها

خرید گل حنا یا گل ایمپیشن

خرید گل حنا یا گل ایمپیشن , یا گل سولماز | قیمت گل حنا

نام گیاه : گل حنا | ایمپیشن

وضعیت : موجود و آماده تحویل در تهران ( ارسال شهرستان شامل هزینه )

نحوه خرید و سفارش خرید گل حنا یا گل ایمپیشن: تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

نحوه نگهداری گل امپیشن ( گل حنا ) :

گل حنا با نام علمی impatiens balsamina. از خانواده Balsaminaceae، گیاهی یکساله و چندساله با گونه های فراوان که بومی مناطق گرمسیر است.

نیاز نوری:

گیاه حنا باید از تابش شدید آفتاب محافظت شود چه در درون خانه و چه در باغچه گیاه به دلیل داشتن ساقه‌ها و برگهای علفی توانایی تحمل تابش شدید آفتاب را ندارد. و به سرعت رطوبت درون برگها را از دست داده و تشنه میشود. و اگر آب کافی به موقع نرسد ممکن است گیاه از بین برود.  این گیاه به نور فراوان نیاز ندارد و بهتر است در سایه و یا نیمسایه قرار داشته باشد.

آبیاری:

این گیاه به آبیاری منظم نیاز دارد. آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی و خفگی ریشه می شود و خشکی خاک باعث پلاسیده شدن گیاه و ریزش برگها و در نتیجه کاهش گلدهی می شود. با توجه به نیاز آبیاری آن، در تابستان باید آبیاری بیشتری انجام شود. بهتر است به طور متوسط صورت گیرد در غیر اینصورت باعث از بین رفتن گلها خواهد شد.

خاک:

گل حنا خاکی با زهکش مناسب را لازم دارد و البته بهتر است محیط کشت کمی اسیدی باشد. خاک مناسب ، خاک مرطوب ، خوب زهکشی شده ، غنی از هوموس و با ph حدود ۶ میباشد.

دما:

گرم شدن هوا به خصوص در فصل تابستان باعث کاهش گلدهی گیاه می شود. به طور کلی برای گلدهی مناسب به دمای خنک نیاز دارد.

کود و تغذیه گل حنا : کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۲ گرم در لیتر، هردو هفته یکبار، از فروردین تا آبان ماه، مورد استفاده قرار داد.

هرس گل حنا یا امپیشن: گاهی ساقه های این گیاه بسیار بلند می‌شود که در این حالت می‌توان نیمی از طول ساقه را کوتاه کرد تا علاوه بر تحریک رشد. ساقه‌های جانبی گیاه به تولید گل بیشتر تحریک شود البته توجه داشته باشید که ساقه‌ها نباید به کمتر از ۱۰-۱۵ سانت کوتاه شوند. این گیاه به هرس نیاز ندارد ولی اگر لازم بود ، فقط شاخ و برگ اضافی را هرس کنید.

تکثیر گل حنا یا ایمپشن با قلمه :

برای تهیه قلمه نیز می‌توان از ساقه‌های گیاه قلمه‌های به طول ۷-۱۰ سانتیمتر تهیه کرد در زمان تهیه قلمه برش را هم زیر ناحیه‌ای که برگ وجود دارد بزنید.
تمامی برگ‌ها را به جز ۲ عدد برگ بالایی قلمه حذف کنید. قلمه را در بستری سبک همانند مخلوط خاک برگ + کوکوپیت یا خاک برگ +پرلایت بکارید.
بسیاری از قلمه‌ها این گیاه حتی در آب ریشه می‌دهند ظرف حاوی قلمه‌ها را در مکانی به دور از نور مستقیم آفتاب و یا دمای حدود ۲۱ درجه قرار دهید و برای حفظ رطوبت بیشتر و کمک به ریشه زایی قلمه‌ها می‌توانید یک کیسه پلاستیکی شفاف را بر روی گلدان حاوی قلمه قرار دهید.

علت گل ندادن گل حنا

عامل اصلی گل ندادن ایمپیشن گرمای هواست و بعد از آن آبیاری کم و همچنین نور خیلی زیاد ، ایمپیشن نور ملایم نیاز دارد.


منابع :

bostane.ir

datees.ir

 

آخرین مطالب

خرید گل ساناز – رز مینیاتوری – رز چیتی

گل ساناز - رز مینیاتوری | قیمت گل ساناز , سفارش عمده ساناز , فروشنده عمده ساناز مستقیم از گلخانه… نمایش بیشتر

خرید گیاه پدیلانتوس – ستون فقرات شیطان ، زیگزاگی

گیاه پدیلانتوس | قیمت گیاه پدیلانتوس | خرید گیاه پدیلانتوس | ستون فقرات شیطان ، Devils Backbone planet گیاه زیگزاگ… نمایش بیشتر