خرید درختچه انار مینیاتوری

خرید درختچه انار مینیاتوری | درختچه انار |انار زینتی| قیمت انار کوتوله | فروش انار مینیاتوری بونسای

مانند بسیاری از درختان میوه کوتوله، درختان انار کوتوله برای رشد در محیط داخلی مناسب هستند. این گیاه دارای سیستم ریشه ای کم عمق است که آن را برای رشد در گلدان ایده آل می کند. Punica granatum بومی مدیترانه و خاورمیانه است.

انار کوتوله گیاهی با رشد سریع و همیشه سبز است. این درخت دارای برگ های براق روی ساقه هایی است که تا ارتفاع ۲ فوت (۶۱ سانتی متر) رشد می کنند. به طور سنتی، درختان انار در تابستان شکوفا می‌شوند، اما گیاهان سرپوشیده می‌توانند در هر زمانی از سال در صورت فراهم بودن شرایط، شکوفا شوند.

شکوفه ها گل های لوله ای و قرمز هستند. هنگامی که گل ها می میرند، میوه شروع به رشد می کند. انار میوه ای گرد و قرمز رنگ با پوستی چرمی است که دانه های شیرین و آبدار آن را می پوشاند.

خرید درختچه انار مینیاتوری +  +

نام گل : انار مینیاتوری | درختچه انار | انار

خرید درختچه انار مینیاتوری +  + نحوه خرید و سفارش انار مینیاتوری : تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

تلاش برای انتخاب گیاه مناسب برای محوطه سازی با تصمیم گیری در مورد رنگ، اندازه و تم هایی است که به منظره شما ظاهری را که می خواهید می دهد. به دلیل این ویژگی های متفاوت، بسیاری تصمیم می گیرند با درختچه انار کوتوله همراه شوند.
درختچه انار کوتوله با شکوفه و میوه در حال رشد.

انار کوتوله با فصول تغییر می کند و برای جایی ایده آل است که رنگ های روشن و گرم در باغ مورد استقبال قرار می گیرد. این یک افزودنی فوق العاده پر جنب و جوش برای هر باغی است. کوچکتر از انواع دیگر انار، انارهای کوتوله انتخاب های خوبی برای استفاده برای پرچین ها و نمونه های ظرف برای پاسیو یا باغبانی داخلی هستند.

اگر فکر می کنید یک انار کوتوله برای محوطه سازی یا باغ شما مناسب است، مطمئن شوید که می دانید چه انتظاری دارید و چگونه از آن در طول سال مراقبت کنید.

انارهای کوتوله چیست؟

در حالی که انار در اندازه های مختلف وجود دارد، نوع نانا به عنوان انار کوتوله در نظر گرفته می شود. با رشد تا ارتفاع بالغ بین ۳ تا ۴ فوت، برای استفاده در پرچین های چشم انداز، ظروف و حتی باغبانی بونسای ایده آل است.

شکوفه های نارنجی و قرمز در طول تابستان و سپس زرد طلایی در پاییز همان چیزی است که می توانید از یک درختچه انار کوتوله انتظار داشته باشید. آنها انار تولید می کنند، اما میوه آن کوچکتر است و طعم متفاوتی دارد. از آنجایی که این انار به اندازه سایر درختان انار بزرگ نیست، مقدار و اندازه میوه نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

درباره Punica granatum ‘Nana’ (انار کوتوله)

Punica granatum “Nana” یک بوته انار کوتوله است که به دلیل شکوفه های جالب و میوه های زینتی خود شناخته شده است. ساقه‌های باریک آن پر از برگ‌های سبز براق ۱ اینچی است که روی آن‌ها شکوفه‌های نارنجی مایل به قرمز شیپوری قرار گرفته‌اند. در فصل بهار که گل‌ها شروع به رویش می‌کنند، میوه‌های زینتی کوچک انار را دنبال می‌کنند.

در حالی که میوه انار کوتوله خوراکی است، فاقد اندازه و طعم شیرین ارائه شده توسط انار استاندارد است. این بوته دارای اندازه چشم انداز متوسط ​​۲-۳’ x 4-5 با عادت رشد گرد است و شناخته شده است که در برابر درجه حرارت از گرمای شدید تا یخبندان و باد مقاومت می کند.

دستورالعمل های مراقبت

Punica granatum ‘Nana’ را در خاکی با زهکشی خوب در منطقه ای که آفتاب کامل دریافت می کند بکارید. این بوته انار کوتوله به عنوان گیاهی مقاوم به خشکی در مناطق گرم و خشک تابستانی رشد می کند و نیاز آبی کمی دارد. با این حال، برای ایجاد یک سیستم ریشه گسترده، به طور منظم آبیاری کنید و سپس فرکانس را کاهش دهید. این بوته رشد متوسطی دارد اما برای کنترل شکل آن می توان در اواخر زمستان یا اوایل بهار هرس کرد و قبل از رشد جدید در بهار از کود عمومی استفاده کرد.

کجا کاشته شود
به عنوان یک گیاه نسبتاً کوچک می توانید این بوته زینتی را در ظروف یا به عنوان حاشیه ای برای یک بستر منظره قرار دهید. انار کوتوله همچنین یک نمونه عالی بونسای است یا می تواند در میان گروهی از گیاهان بزرگتر، تغییرات ارتفاع را افزایش دهد.

قیمت انار مینیاتوری : قیمت انار زینتی از حدود شروع میشود و بسته به تربیت آن تا ۱۸۰ هزارتومان و ۴۰۰ هزار تومان و بالای ۱ میلیون تومان ادامه پیدا میکند. خرید بونسای انار

نحوه نگه داری درخت انار مییاتوری

آبیاری درخت انار

گیاه بالغ انار به بی آبی مقاوم می شود اما گیاهان جوان برای رشد و شادابی خود به آب فراوانی نیاز دارند. نیاز آب درخت انار به سایز گلدان، تراکم خاک، دما و باد، بستگی دارد و باید به طور مرتب آبیاری شود. در فصل تابستان که آفتاب شدید است و دمای هوا بالا است گیاه به آبیاری هر روزه و یا ۲ بار در روز احتیاج دارد و خاک گیاه باید نسبتا مرطوب بماند.
نور برای درخت انار

برای رشد و حفظ شادابی درخت انار به نور خورشید نیاز دارد. پس گلدان را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. این گیاه قادر به تحمل اندکی سایه نیز می باشد. انار زینتی کوتوله

درخت انار کوتوله
ظاهر درخت انار کوتوله

ملزومات نور درخت انار مینیاتوری

روزانه بین شش تا هشت ساعت نور خورشید را تامین کنید. قرار گرفتن در معرض از یک پنجره رو به جنوب یا غرب برای رشد بهینه میوه. درخت انار در نیمه سایه رشد می کند اما تولید میوه کاهش می یابد. انار زینتی کوتوله

آبیاری انار کوتوله خود

برای سلامت گیاه و تولید میوه، خاک را مرطوب، اما نه خیس نگه دارید. زمانی گیاه را آبیاری کنید که ۱ تا ۲ اینچ خاک خشک شود. خاک غرقابی منجر به مشکلات ریشه می شود، آفات را تشویق می کند و اغلب منجر به تقسیم میوه می شود. در حالی که روش آبیاری مناسب برای سلامت درخت و تولید میوه ضروری است، به ویژه زمانی که درخت جوان است و در حال استقرار است، اهمیت دارد.

نیازهای خاک و کود

درخت انار کوتوله خود را در خاکی با زهکشی خوب بکارید. از خاک گلدان معمولی اصلاح شده با پیت یا پرلیت برای بهبود زهکشی استفاده کنید. یک مخلوط خاک مناسب باعث می شود آب به سرعت جذب خاک شود و روی سطح جمع نشود. درخت انار مینیاتوری در جوانی به کوددهی بیشتری نیاز دارد. برای درختان تا سه سال، گیاه را دو بار در سال کود دهید.

اولین تغذیه را در اوایل زمستان بدهید و یک بار دیگر در اوایل بهار تغذیه کنید. برای نتایج مطلوب از کودهای طراحی شده برای درختان مرکبات استفاده کنید. برای درختان مسن تر، برای کمک به شکوفه دادن، کود دهی را بیش از یک بار در سال ترجیحاً در اوایل بهار انجام دهید.

خرید درختچه انار مینیاتوری +  +

خاک درختچه انار

بهترین خاک برای پرورش انار خاک قلیایی با زهکشی خوب و پر از مواد غذایی ارگانیک است که pH آن برابر با ۷٫۵ باشد. از آنجایی که بیشتر بسترهای کشت pH خنثی دارند، میتوانید برای اصلاح اسیدیته خاک، مقدار کمی پودر آهک یا سنگ آهک به خاک اضافه کنید و با آن ترکیب کنید.

یکی از فاکتورهایی که برای خاک آن حتما باید در نظر گرفته شود، زهکشی خوب است. اگر آب به مدت زیاد در خاک بماند و خاک خیس باشد، گیاه آسیب می بیند پس مطمئن شوید که گلدانی که برای کاشت انار انتخاب کرده اید سوراخ های زهکش باز و به اندازه کافی دارد. اگر زهکش ها کافی نبود، خودتان تعدادی سوراخ به کف گلدان اضافه کنید.

کود دهی درخت انار مینیاتوری

درخت انار نیز مانند اکثر درختان ،به کود دهی منظم احتیاج دارد. بعد از اینکه انار را در گلدان کاشتید از کودهای ارگانیکی استفاده کنید که مواد غذایی را به تدریج در خاک آزاد می کنند و در اختیار گیاه می گذارند. در طول فصل رشد با کودهای مایع رقیق ارگانیک چند هفته یک بار گیاه را تغذیه کنید.

رسیدگی به گلدان انار در زمستان

درخت انار خانگی هر روز حداقل به چهار تا شش ساعت روشنایی روز نیاز دارد. در صورتی که نمیتوانید این منبع نور را به صورت طبیعی تامین کنید، باید با مهتابی یا منابع دیگر نور مصنوعی مانند چراغ رشد (گرو لایت) آن را تامین کنید. قیمت درخت انار مینیاتوری

اگر در زمستان هوای داخل خانه تان خشک است، گلدان انار مینیاتوری را در ظرف حاوی شن مرطوب بگذارید اما حواستان باشد ته گلدان در آب قرار نگیرد. خاک را کمی خشک نگه دارید و مراقب باشید در ماههای زمستانی بیش از حد به گیاه آب ندهید.

اندازه ظرف

از آنجایی که انار کوتوله برای اهداف زینتی استفاده می شود و تنها چند فوت رشد می کند، برای گلدان ها و ظروف ایده آل است. در حالی که ممکن است در گلدانی به اندازه کوارت شروع شود، ممکن است تا زمانی که به بلوغ برسد، درختچه را در یک ظرف ۳ یا ۵ گالن قرار دهید.

اندازه ظرف مورد نیاز شما بستگی به مرحله رشدی دارد که انار هنگام خرید آن در آن قرار دارد. همانطور که رشد می کند، ضروری است که آن را در یک گلدان جدید و بزرگتر تا زمانی که به طور کامل رشد کند، مجدداً گلدان کنید. خرید بونسای انار
انار کوتوله کاشته شده در ظرف.

کجا باید انار کوتوله من قرار گیرد

در ماه هایی که هوا گرم و گرم است، دوست دارید انار کوتوله شما مستقیماً به خورشید دسترسی داشته باشد. انار بومی مناطقی است که خشک و بسیار گرم است، بنابراین در محیط مشابهی رشد می کند. در حالی که آنها می توانند سطح معینی از رطوبت را تحمل کنند، توانایی آنها برای تولید میوه های کمی، در صورت وجود، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. از آنجایی که این درختچه ها برای اهداف زینتی استفاده می شوند، حتی زمانی که محیط بسیار مرطوب است، هنوز گزینه ایده آلی هستند.

در ماه های زمستان انار خود را داخل بیاورید تا از باد سرد و یخبندان در امان باشد. عناصر زمستانی برای انار خشن هستند و در این زمان باید از آنها محافظت شود.

انارهای کوتوله پس از فصل پاییز شروع به خواب می کنند و برگ های خود را از دست می دهند، بنابراین در فصل زمستان برای استراحت و آماده شدن برای شکوفه دادن بهار به منطقه تیره تری نیاز دارند. لازم نیست درختچه را در تاریکی کامل قرار دهید، اما قرار دادن آن در گوشه ای ایده آل است.

خرید درختچه انار مینیاتوری +  + خرید درختچه انار مینیاتوری +  + خرید درختچه انار مینیاتوری +  + خرید درختچه انار مینیاتوری +  +

گلدان انار قیمت چند هست

آبیاری انار کوتوله من

وقتی انار کوتوله شما برای ماه های گرم و گرم بیرون است، باید مطمئن شوید که هفته ای دو بار آب کافی دریافت می کند. آبیاری آن از ریشه، اگر انار شما داخل گلدان است، می‌خواهید مطمئن شوید که آب در طول آبیاری به خوبی تخلیه می‌شود. هنگامی که انار را برای زمستان وارد کردید، می توانید آن را هفته ای یک بار آبیاری کنید، بدون اینکه خیسانده شود، خاک آن مرطوب باشد.

شما نمی خواهید به انار خود آب زیادی بدهید. این می تواند محیطی را برای قارچ و پوسیدگی شکوفه روی گل ها و میوه هایی که در حال رشد هستند باز کند.

هرس انار کوتوله من

زمانی که انار کوتوله خود را هرس می کنید، مطمئن شوید که این کار را در بهار پس از رفع خطر یخبندان و قبل از رسیدن اولین یخبندان در پاییز انجام دهید. این درختچه ها نسبت به بیماری ها و آسیب ها بسیار مقاوم هستند، اما شما نمی خواهید انار را آسیب پذیر کنید و بر سلامت آن تأثیر بگذارید. همچنین، از آنجایی که میوه این انارها ترش است و خوردن آن سخت است، ممکن است بخواهید میوه را در طول فصل تابستان هرس کنید تا درختچه بتواند انرژی خود را صرف رشد کند.

اگر از انار کوتوله خود به عنوان درخت بونسای استفاده می کنید، این یک مرحله مهم است. در حالی که انار شما رشد می کند، باید بتواند انرژی خود را در مکان مناسب هدایت کند. با درختان بونسای، باید آنها را طوری شکل دهید که به شکل بونسای چند تنه یا یک تنه فکر کنند. بدون رشد میوه روی درخت، می تواند آن انرژی را به تنه هدایت کند و به آن اجازه رشد دهد.

یک انار کوتوله که به عنوان گیاه بونسای تربیت شده است.

کود دادن به انار کوتوله من

مانند آبیاری و گرفتن گلدان های جدید، نوع کودی که استفاده می کنید و تعداد دفعات آن برای سلامت انار کوتوله شما حیاتی است. در حالی که آنها می توانند در خاک قلیایی رشد کنند، انار شما واقعاً در خاک اسیدی رشد می کند. قیمت درخت انار مینیاتوری

قبل از کاشت انار باید آزمایش خاک روی خاک انجام دهید تا ببینید سطح pH در چه سطحی است. کودی که اضافه می کنید باید اندازه اسیدی بیشتری داشته باشد تا بتواند تعادل کلی خاک را تغییر دهد و آن را به محیطی فراگیرتر برای انار تبدیل کند. نیتروژن برای خاک و سلامت کلی درختچه بسیار مهم است.

زمانی که انار تازه کاشته شده است نباید آن را کود دهید. کود بیش از حد برای یک درختچه تازه کاشته شده می تواند یک شوک باشد. هنگامی که یک انار دچار شوک می شود، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا برگردد و بر آسیب غلبه کند.

هنگامی که آنها در سال دوم کاشت هستند، می خواهید مقداری از کود اسیدی را به انارهای کوتوله خود اضافه کنید تا بتوانند مواد مغذی مورد استفاده و نیاز به رشد خود را بازیابی کنند.

در حالی که انارهای کوتوله برای میوه های خوراکی مانند انواع بزرگتر انار کشت نمی شوند، اما هنوز هم نمونه های دوست داشتنی برای باغ شما می سازند. از آنجا که اندازه کوچک آنها آنها را برای ظروف و باغبانی داخلی ایده آل می کند، حتی ممکن است به شما اجازه رشد انارهای زینتی را در مناطق سختی که برای کاشت انار در زمین مناسب نیست، بدهند.

نکته ای در مورد انارهای کوتوله دارید؟ آن را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

دما و رطوبت

درختان انار دمای گرم، اما رطوبت کم را ترجیح می دهند. دمای ایده آل در طول فصل رشد بالای ۸۰ فارنهایت (۲۶٫۶ درجه سانتیگراد) است. جابجایی درخت خود در خارج از منزل در تابستان حفظ این محدوده دما را آسان تر می کند. در طول زمستان، دمای حدود ۵۰ درجه فارنهایت (۱۰ درجه سانتیگراد) خوب است. سطح رطوبت را پایین نگه دارید زیرا رطوبت بالا در گلدهی اختلال ایجاد می کند. اگر درخت انار کوتوله را در داخل خانه نگهداری می کنید، از رطوبت گیر یا پنکه برای مدیریت رطوبت استفاده کنید.

برداشت انار

بیشتر درختان در سن دو تا سه سالگی آماده تولید میوه هستند. برای تشخیص زمان رسیدن انار، به دنبال این باشید که پوست میوه ظاهری مات داشته باشد، نه براق. شکل میوه به جای گرد باید بیشتر شش ضلعی باشد. همیشه به جای کندن میوه، ساقه های درخت را ببرید. مستقیم بالای میوه برش بزنید. انار خود را در جای خشک و خنک یا در یخچال نگهداری کنید.

تکثیر درخت انار کوتوله

ساده ترین روش تکثیر درخت انار از طریق قلمه زدن است. در طول زمستان یک ساقه ۱۰ اینچی را از یک درخت بالغ جدا کنید. انتهای بریده شده ساقه را با یک هورمون ریشه زایی بپوشانید. یک گلدان کوچک را با خاک سبک گلدانی پر کنید و ساقه را داخل آن قرار دهید تا تنها ۲ تا ۳ اینچ از ساقه بالای خاک باقی بماند. خاک را مرطوب، اما نه خیس، و در مکانی با دمای حدود ۷۵ درجه فارنهایت نگه دارید.

آفات و بیماری های رایج

شته‌ها و شپشک‌های آردآلود از آفات رایجی هستند که باید در درخت انار مراقب باشید. حشرات قابل مشاهده خواهند بود و همچنین عسلک چسبناکی که آفات پس از تغذیه از درخت ترشح می کنند. با اسپری کردن درخت با نازل دوش یا شلنگ باغبانی، آلودگی ها را بدون استفاده از مواد شیمیایی مدیریت کنید. آفت های باقی مانده را با یک سواب پنبه آغشته به الکل از بین ببرید. برای آلودگی های مداوم، از روغن چریش برای از بین بردن آفات استفاده کنید.

لکه های باکتریایی برگ و میوه از بیماری های شایع درختان انار هستند. این بیماری به صورت لکه های خیس شده در آب روی برگ ها و در نهایت از بین رفتن شاخ و برگ ظاهر می شود. لکه های قهوه ای روی میوه که در نهایت شکافته می شود، یکی دیگر از علائم آن است. میوه های آسیب دیده و هر قسمت آسیب دیده درخت را حذف کنید. طبق دستورالعمل استفاده از یک محصول قارچ کش را دنبال کنید.

انار میوه ای خوشمزه و عجیب است. پرورش درخت خود با درخت انار کوتوله در خانه آسان و بسیار مفید است. اگر ایده پرورش میوه های استوایی خودتان برایتان جذاب است، یک درخت انار را به مجموعه گیاهان داخل خانه خود اضافه کنید.

سوالات متداول درخت انار کوتوله

آیا انار برای گربه ها و سگ ها سمی در نظر گرفته می شود؟

در حالی که انار برای حیوانات خانگی سمی محسوب نمی شود، می تواند باعث ناراحتی معده و مشکلات گوارشی شود. بهتر است میوه ها را از حیوانات خانگی خود دور نگه دارید تا ایمن باشند.
در چه آب و هوایی می توانم درخت انار کوتوله را در فضای باز پرورش دهم؟

درخت در فضای باز، در زمین، در مناطق ۸ تا ۱۰ USDA رشد خواهد کرد.
فواید انار برای سلامتی چیست؟

انار سرشار از آنتی اکسیدان است، به التهاب کمک می کند و مطالعات نشان می دهد که ممکن است به سنگ کلیه کمک کند.
چه زمانی باید گیاه انار خود را مجدداً بکارم؟

درخت انار خود را به محض اینکه ریشه در گلدان فعلی خود بسته شد، مجدداً جابجا کنید. بهترین زمان سال برای کاشت مجدد درخت در اوایل بهار قبل از ظاهر شدن هر گونه شکوفه است.
چند راه برای استفاده از انار در دستور العمل ها چیست؟

انار با اکثر انواع توت ها و مرکبات به خوبی سازگار است. همچنین با طعم هایی مانند شکلات، دارچین، کدو حلوایی و نارگیل به خوبی هماهنگ می شود. خرید انار زینتی سطل هفت پرس تنه دار تعداد ۵۰

خرید درختچه انار مینیاتوری +  + خرید درختچه انار مینیاتوری +  + خرید درختچه انار مینیاتوری +  + خرید درختچه انار مینیاتوری +  +

فروش نهال انار
انار ژله ای
انار واندرفول
انار پایه کوتاه
انار گرین گلوب
انار دانه سیاه
انار سردشت
انار رباب
انار بی دانه
انار  صورتی