فروش پتوس چروک یا پیتوس چرمی مستقیم از گلخانه

فروش پتوس چروک | پوتوس چروک عمده | تولید کننده پیتوس چرمی | قیمت پتوس چروک | گلخانه اصلی تولید پتوس چروک ، Monstera Peru ، Monstera karstenianum

مراقبت از پتوس چروک به راحتی انجام می شود، که با توجه به اینکه این گیاه تا حدودی کمیاب است، جای تعجب دارد! هیولاها به طور کلی گیاهان بسیار زیبایی هستند، اما رنگ و پوشش برگ های زیبای پرو، این شگفت انگیز رونده را به یک مکمل عالی برای خانواده گیاهان آپارتمانی شما تبدیل می کند. همچنین یاد بگیرید که چگونه قلمه های پتوس چروک را برای تکثیر بیشتر گیاهان ریشه دار کنید.

پتوس چروک چیست و آیا مراقبت از آن آسان است؟

Monstera Karstenianum که بیشتر با نام پتوس چروک شناخته می شود، گیاه کمیابی است که شبیه به Monstera است اما مانند یک ساکولنت عمل می کند. خیلی بزرگ نمی شود و دارای برگ های سبز براق و پر جنب و جوش است که در لمس حالت چرمی دارد. آنها همچنین دارای رگبرگ سبز عمیق و زیبا روی برگها هستند.

فروش پتوس چروک یا پیتوس چرمی مستقیم از گلخانه + پتوس چروک عمده, پتوس برجسته +

نام های دیگر : پتوس برجسته 

فروش پتوس چروک یا پیتوس چرمی مستقیم از گلخانه + پتوس چروک عمده, پتوس برجسته + نحوه خرید و سفارش پتوس برجسته : تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱

در حال حاضر پیتوس چروک در گلخانه ما به صورت تعداد تولید میشود و اماده فروش است ، جهت خرید پتوس چروک میتوانید از شماره های تماس بالا استفاده کنید

هر چه گیاه بالغ‌تر شود، رگه‌ها عمیق‌تر و تیره‌تر می‌شوند و مانند یک کنده کاری پیچیده ظاهر می‌شوند. بر خلاف Monstera Deliciosa و Monstera Adansonii، این گونه هیچ گونه سوراخ یا سوراخ (شکاف) در برگ ها ندارد.

مونسترا پرو یک همی پیفیت است، به این معنی که بخشی از زندگی خود را در طبیعت به طور مستقل زندگی می کند و بخشی دیگر روی گیاهان و درختان دیگر رشد می کند. و تقریباً مثل این است که این گیاه برای یک گیاه آپارتمانی طراحی شده است. تعمیر و نگهداری پایینی دارد، به توجه خاصی نیاز ندارد و خیره کننده به نظر می رسد.

گیاه مونسترا پرو

کجا می توانم یک پتوس چروک پیدا کنم؟

تنها مبارزه شما این است که دست خود را در دست بگیرید! من هرگز شخصاً کسی را ندیده بودم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم را در یک مهد کودک کوچک که در جاده می پریدم پذیرایی کنم. من به Seasons در Gaithersburg، MD-یکی از مهد کودک های مورد علاقه من در منطقه DC رفتم. آنها همیشه انتخاب شگفت انگیزی دارند اما قیمت ها معمولاً کمی دور از دسترس من هستند.

با این حال، من دیدم که آنها یک پتوس چروک با قیمت بسیار مناسب داشتند، و کاملاً عالی بود. مجبور شدم آن را بگیرم – فقط ۳۵ دلار بود! آنها هم ۵۰ دلاری داشتند، اما من یک ۳۵ دلاری در این دسته پیدا کردم که به اندازه اکثر ۵۰ دلار بود. آری
دستی که یک گیاه مونسترا پرو را در یک مهد کودک گرفته است

همچنین… به گیاه ZZ رنگارنگ ۲۳۰ دلاری پشت آن نگاه کنید!

مزارع کاستا “کهکشان سبز” Monstera Perus

کاستا فارمز Monstera Perus را در مجموعه Trending Tropical خود در سال ۲۰۲۱ گنجانده است، اما من هنوز یکی از آنها را به دست نیاورده ام یا حتی شخصاً یکی را ببینم. عکس‌هایی که من دیده‌ام از گیاهان بسیار پر و سالم هستند، بنابراین من می‌میرم تا یکی را در طبیعت ببینم! به خاطر داشته باشید که اگر مزارع کاستا پرو باشد، به عنوان “کهکشان سبز” برچسب گذاری می شود.

مشابه این که آنها مهتاب scindapsus treubii را به عنوان “نقره استرلینگ” نامگذاری کرده اند. از آنجایی که Costa Farms غول بزرگی در دنیای گیاهان است، من انتظار دارم که این نام شروع به جلب توجه کند و بیشتر و بیشتر با این گیاه مرتبط شود. من به نوعی آن را دوست دارم – کهکشان سبز 🙂

ارسال تهران درب منزل و ارسال شهرستان از طریق باربری خواهد بود.

پتوس چروک یکی از انواع نسبتا کمیاب پیتوس است.

پتوس برجسته
پتوس چرمی (یا همون برجسته خودمون ) یکی از واریته‌های رونده هست که این روزها با پیچ و تاب برگ‌هاش خیلی‌ها رو جذب خودش کرده

تو تکثیر کمی بدقلق هست؛ بخاطر همین قیمتش کمی بالاتر از هم‌نوعانشه

برای اینکه تو تکثیر پتوس چروک موفق‌تر عمل کنین؛ با استفاده از تامین رطوبت و یا استفاده از قیّم، ریشه هوایی گیاه رو ترغیب به رشد کنین

برای پررنگ ماندن برگهای گیاه، از کودهای نیتروژن و هیومیک استفاده کنین

بخاطر داشته باشین که تو مصرف کودها به هیچ‌عنوان نباید زیاده‌روی کرد. نتیجه عکس میده!!!

آبیاری بعد از خشک شدن خاک انجام بشه

رطوبت محیط رو با مه‌پاشی تامین کنین

نور متوسط به بالا برای رشد گیاه خیلی مناسب هست

خاکبرگ‌کهنه + کوکوپیت + پیت‌ماس = یک معجون طلایی برای گیاه

شرایط_نگهداری_پتوس_چروک یا چرمی

نور:

پتوس چروک یا چرمی در شرایط نوری متفاوت بسیار خوب عمل می کند و حتی نور کم را تحمل می کنند، اما نور داخلی متوسط برایش ایده آل است.

آبیاری

تابستان هر ۵-۴ روز ۱ بار ، زمستان هر ۸-۷ روز ۱ بار.
آبیاری زیاد مانند هرگیاهی باعث پوسیدگی و زرد شدن ساقه ها می شود، پس اجازه دهید خاک گلدان بین دو زمان آبیاری خشک شود و مجدد آبیاری را آغاز کنید.

دما:

اگر چه در زمستان تا ۱۰ درجه را تحمل میکند ولی درجه حرارت دلخواه در این فصل ۱۶ درجه است،درجه حرارت را در تابستان زیر ۲۴ درجه نگهدارید.

رطوبت:

تابستان ۳-۲ بار در هفته ، زمستان ۲ بار در هفته با آب ولرم

تغذیه:

۳ گرم در لیتر کود محلول در آب و یا کود مایع هر ۲ هفته ۱ بار از فروردین تا آبان ماه

خاک:

از یک خاک گلخانه ای مرغوب و قابل نفوذ استفاده کنید

مشکلات و درمان پتوس چروک یا چرمی

برگهای پوتوس خمیده و خشک شدن:
این از نشانه های تشنگی و دمای بالای محیطه. پس گیاه رو ابیاری کنید و دمای محیط رو پایین بیارید.

گیاه بی جان و افتاده شده:
ابیاری زیاد گیاه

نوک برگ گیاه سوخته شده:
خشکی خاک و یا وجود قارچ و یا زیادی قارچ کش موجود در بافت خاک است.

برگ های رنگ پریده که مایل به زرد هستند می تواند نشان دهنده نور خیلی کم باشد.

نقاط زنگ مانند روی برگها مشاهده میشود :
از عوارض مواد براق کننده برگها است،از انها استفاده نکنید.برگها را با اسفنج و پارچه ی مرطوب تمیز کنید.

نقاط قهوه ای روی برگ ها:
آبیاری گیاه زیاد بوده، بین هر ۲ آبیاری سطح گلدان باید خشک شده باشه.

برگ ها چین و چروک دار میشوند:
هوا خیلی سرده گیاه رو به محل گرم تری منتقل کنید.

چرا پتوس چروک رشد نمیکند ؟
نداشتن مواد غذای در خاک ونور کم از دلایل رشد کم پتوس است.

#علل برگ های زرد گیاه آپارتمانی پتوس چروک یا چرمی:

• برگ های زرد می تواند به مشکلات جدی مانند بیماری های قارچی ، پوسیدگی ریشه و نقطه های باکتریایی برگها اشاره می کند.

• ریشه های روتی اغلب توسط قارچ ها ساکن خاک و بیش از حد مرطوب کردن خاک ایجاد می شوند؛ زه کشی ضعیف و انبوه گیاهان به نفع آن ها است.

• پوتوس چروک یا چرمیبا برگ های زرد شده ممکن است پوسیدگی ریشه ای را نشان دهد. وقتی گیاه پوسیدگی ریشه ای دارد، برگ هایش زرد می شوند و ریشه ها سیاه و نرم خواهند شد.

 

• دقت کنید که گیاه شما در جایی قرار داده شود که نور خورشید کافی دریافت کند، مطمئن شوید که آب خاک آن به خوبی تخلیه می شود و آب را به مقدار بهینه بریزید.

• گیاه را از زمانی که قارچ پوسیدگی ریشه می گیرد، رها نکنید ؛ برگ های زرد شده را بکنید و بعد از هر کندن، تیغه ها را ضد عفونی کنید. خرید مستقیم گل از گلخانه

• اگر این بیماری به ریشه هایش سرایت کرده باشد ، ممکن است دیگر قادر به نجات گیاه نباشید.

اگر برگ های زرد زیاد باشند و در کل گیاه رخ دهند اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، آب دادن است.
زمانی که آب کافی ندهید، گیاه مقداری از برگ ها را به منظور حفظ رشدش می سوزاند.

چیز دیگری که می تواند روی این گیاهان خانگی تاثیر بگذارند، سرما و گرما است.
نزدیک بودنشان به یک پنجره سرد و یا بودن در محل خیلی گرم.

بدترین برگ های زرد را بکنید تا بتوانید ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. شما می توانید این گیاه را زمانی در ماه اسفند بارور و قلمه زنی کنید.

فروش پتوس چروک یا پیتوس چرمی مستقیم از گلخانه + پتوس چروک عمده, پتوس برجسته +

مشکلات رایج در گیاه آپارتمانی پتوس چروک یا چرمی:

**بطور کلی و خلاصه علت زرد و لکه دار شدن برگ گیاه پتوس چروک یا چرمی شامل:

علت زرد شدن :افراط در آبیاری یا کمبود آبیاری

خشکی بیش از حد گیاه پوتوس چروک یا چرمیکه باعث افتادن ساقه و برگ های گیاه و خشکی می شود.

برگ های سبز کم رنگ هستن:گل رو به محیط پر نور تری منتقل کنید.

برگ ها رنگ پریده هستن:شدت نور زیاد هستش، گل رو به محیطی با شدت نور کمتر انتقال بدین.

زخم های سفید رنگ روی گیاه ایجاد شده:پتوس چروک یا چرمی دچار آفت شده، از سم های آفت کش استفاده کنید.

نقاط قهوه ای روی برگ ها:آبیاری گیاه زیاد بوده، بین هر ۲ آبیاری سطح گلدان باید خشک شده باشه.

برگ ها چین و چروک دار میشوند:هوا خیلی سرده گیاه رو به محل گرم تری منتقل کنید.

پتوس چروک کسی فروش نداره؟؟

پتوس چروک از کجا آمده است؟

پتوس چروک نام خود را از شایعه ای مبنی بر منشا آن در پرو گرفته است. خیلی سرراست، هه. با این حال، بسیاری از مهدکودک ها محل مبدا آن را ونزوئلا ذکر می کنند. به احتمال زیاد از ونزوئلا آمده است، زیرا میلیون ها هکتار از جنگل های آمازون در آنجا وجود دارد.

بیشتر گیاهان Monstera، monstera به معنای “هیولایی” یا “غول پیکر”، در جنگل های تایلند یا در مناطق گرمسیری آمریکا سرچشمه می گیرند. مونسترا پرو بومی مناطق نیمه گرمسیری و جنگلی است. این یک کوهنورد سریع رشد است که ریشه های کم عمقی دارد، بنابراین به عنوان یک گیاه سرپوشیده، بهترین کار را با یک چوب یا توتم برای صعود انجام می دهد.

گفته می شود که متوسط ​​​​گیاه سرپوشیده حدود یک فوت ارتفاع دارد، اما من به نوعی چشم کناری دارم. من گیاهم را حدود ۶ اینچ بلند کردم و قبلاً یک برگ جدید دیگر بلند کرده است، بنابراین خواهیم دید که چقدر بلند می شود! برگ‌های آن می‌توانند به شکل واقعی Monstera بزرگ شوند و به طول تقریباً نیم فوت می‌رسند.

بالا رفتن از گیاه مونسترا پرو روی میز زیر نور خورشید
یک پتوس چروک به چه مقدار نور نیاز دارد؟

نور بخش مهمی از مراقبت از پتوس چروک است. مانند اکثر گیاهان گرمسیری، از نور روشن و غیر مستقیم بهره می برد. به یاد داشته باشید که در طبیعت آنها در زیر سایه بان های متراکم جنگل های بارانی رشد می کنند، بنابراین نور روشن تا زمانی که به آنها می رسد فیلتر می شود. یک پنجره رو به شمال به آن نور کافی خورشید را بدون سوزاندن برگ ها می دهد.

با این حال، می تواند چند ساعت نور مستقیم خورشید را در صبح تحمل کند. من مال خود را در یک پنجره رو به جنوب دارم، اما احتمالاً در تابستان امسال که روزها طولانی تر و روشن تر می شوند، آن را جابه جا می کنم. نور مستقیم بیش از حد به آن آسیب می رساند. علاوه بر این، هر چه نور خورشید بیشتر باشد، بیشتر باید به آن آب بدهید.

نمای نزدیک از برگ monstera pro
شمشیر نقره ای فیلودندرون، هیولا پرو و ​​هویا استرالیالیس روی میز

برگ های مونسترا پرو

آبیاری مونسترا پرو

و از آنجایی که آب را مطرح کردم، ادامه می دهم و به آن موضوع می پردازم. به عنوان یک گیاه جنگلی، با خاک خشک و شکننده و یا با خاک خیس کار خوبی نخواهد داشت. ترفند یافتن تعادل است! شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود دو بار در هفته به آن آبیاری کنید، در حالی که به طور فعال در بهار و تابستان رشد می کند.

اما همیشه قبل از انجام این کار بررسی کنید که ۲ اینچ بالای خاک کاملاً خشک باشد. در غیر این صورت، خطر آبیاری بیش از حد گیاه و ایجاد پوسیدگی ریشه را دارید – درست مانند سایر هیولاها. یک گلدان با سوراخ زهکشی نیز به همین دلیل ایده خوبی است. پرو خود را شاد نگه دارید!

پتوس چروک گلدان مادری

پتوس چروک
پربرگ و قلم دار پتوس چروک ۱۰روزگلدون زده.تک برگ و دو برگ درهم
عمده

نیازهای مراقبت و خاک Monstera Pro

خاکی که استفاده می کنید نیز بر نیاز آبیاری آن تأثیر می گذارد. اگر خاکی با زهکشی خوب انتخاب می کنید، می توانید مونسترا پرو خود را بیشتر آبیاری کنید بدون اینکه نگران اشباع شدن آن باشید. پتوس چروک به خاک مرطوب و غنی با زهکشی خوب نیاز دارد.

یک مخلوط خاکی سبک و پوست دار به خوبی کار خواهد کرد. اگر می خواهید خودتان درست کنید، می توانید از کمپوست، مالچ، پرلیت و پوست خرد شده، کوکو یا خزه ریز استفاده کنید. برای اکثر گیاهان مشابه خود، من از خاک گلدان داخلی با کیفیت بالا با پوست ارکیده و مقداری کوکو کوکو اضافه می کنم. گهگاه مقداری پرلیت اضافی. و ریخته گری کرم برای مواد مغذی اضافی!

تنها چیزی که باید مراقب آن باشید خاک فشرده است. شما باید خاک آن را شل نگه دارید تا اجازه دهید اکسیژن به ریشه ها برسد، در غیر این صورت پتوس چروک شما را خفه می کند و رشد آن را متوقف می کند. اگر متوجه شدید که خاک شما به راحتی شروع به کیک شدن و کوچک شدن می کند، حتی با آبیاری، احتمالاً بهترین خاک برای گیاه شما نیست.

گیاه دنباله دار بزرگ monstera pro

گیاه رونده monstera karstenianum
دما و رطوبت

همه هیولاها در دماهای گرم رشد می کنند، بنابراین نگهداری گیاه شما در داخل خانه مشکلی نخواهد داشت. محدوده دمای ایده آل آنها ۶۵ تا ۸۰ درجه فارنهایت است که بسیار گرم است. خانه ما در زمستان بسیار سرد می شود، و خوب است، فقط به سرعت رشد نمی کند یا به آب زیادی نیاز ندارد.

افت ناگهانی یا افزایش ناگهانی دما به گیاه شوک وارد می کند و می تواند برای همیشه به آن آسیب برساند. مونسترا پرو اصلاً یخبندان را تحمل نمی کند و ممکن است بمیرد. آن را دور از پنجره های سرد و پیش نویس ها نگه دارید. خرید مستقیم گل از گلخانه

جای تعجب نیست که Monstera Perus رطوبت را دوست دارد، به خصوص که آنها بومی محیط های گرمسیری هستند. به رطوبت بیشتری نسبت به یک خانه معمولی نیاز دارد، بنابراین اگر متوجه قهوه‌ای شدن لبه‌ها یا نوک‌ها شدید، ممکن است مجبور شوید رطوبت نزدیک گیاهتان را به طور مصنوعی افزایش دهید.

این احتمالاً نشانه آن است که گیاه رطوبت کافی دریافت نمی کند. با قرار دادن سینی سنگریزه همراه با آب در نزدیکی گیاه خود می توانید رطوبت هوا را به راحتی افزایش دهید (بدون اضافه کردن رطوبت ساز) تا رطوبت هوای اطراف افزایش یابد. به خاطر داشته باشید که هر چه نور بیشتری دریافت کند، به رطوبت بیشتری نیاز دارد.

هیولای نوجوان در گلدان
monstera peru قلمه ها را در خاک تکثیر کرد

چگونه می توان قلمه مونسترا پرو را در خاک ریشه کرد؟ برای تبلیغ آن؟

تکثیر Monstera Karstenianum با قلمه های ساقه ممکن است در اولین بار کمی مشکل باشد، اما اجازه ندهید که مانع شما شود. مطمئن شوید که گیاه شما سالم است و این کار را در فصل بهار انجام می دهید.

ساقه ای را انتخاب کنید که حدود ۸ اینچ طول دارد و چندین گره برگ دارد. درست زیر یک گره را برش دهید و فقط برگ های پایین را بردارید. سپس باید منتظر بمانید تا برش پینه شود، بنابراین قلمه را برای چند روز در مکانی گرم بگذارید.

در این فاصله، گلدانی را با خاک تازه گلدان مخلوط با کمی کود آماده کنید تا فرآیند شروع شود. سپس ساقه را به عمق حدود ۴ اینچ در خاک بکارید و به صورت پینه دار به سمت پایین بکارید. خاک را کمی بسته بندی کنید تا حمایت شود.

قلمه را در جای گرم و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. به طور منظم آبیاری کنید، خاک را مرطوب اما خیس نگه ندارید. شما می توانید انتظار داشته باشید که ریشه ها در حدود ۳ تا ۴ هفته رشد کنند. هر چه شرایط رشد ایده آل تر باشد، زمان کمتری نیاز است. در زمستان برای همیشه طول خواهد کشید. 🙂

فروش پتوس چروک یا پیتوس چرمی مستقیم از گلخانه + پتوس چروک عمده, پتوس برجسته +

آیا می توانید قلمه را در خزه، LECA یا آب تکثیر کنید؟

آره! همچنین می توانید خاک را جدا کنید و سعی کنید قلمه مونسترا پرو را در خزه مرطوب اسفاگنوم و پرلیت ریشه کنید. به این ترتیب می توانید توسعه ریشه را نظارت کنید. یا انتشار LECA را امتحان کنید! من با پتوس چروک تکثیر آب انجام نداده ام، اما با Monstera Deliciosa و Monstera Adansonii این کار را با موفقیت انجام داده ام.

در اینجا چند قلمه پتوس چروک است که من با موفقیت در LECA تکثیر کردم! این حدود یک ماه طول کشید و من قلمه ها را در خاک کاشتم زمانی که ریشه ها چند اینچ طول داشتند. نقاط رشد جدیدی نیز در حال ظهور بودند.
ریشه مونسترا پرو در خزه

ریشه در قلمه های تکثیر monstera pro
مونسترا پرو قلمه تکثیر کرد

monstera peru قلمه ها را در خاک تکثیر کرد

گیاه رونده مونسترا پرو

چگونه می توان برگ های گرد و غبار را در پتوس چروک تمیز کرد؟

از آنجایی که برگ‌های پتوس چروک می‌توانند بسیار بزرگ شوند و بافتی زیبا روی خود داشته باشند، ممکن است متوجه شوید که آنها شروع به جمع‌آوری گرد و غبار به عنوان یک گیاه خانگی کرده‌اند. اگر پرو خود را در گیاهی با سوراخ های زهکشی دارید، وقتی به آن آب می دهید، به سادگی برگ ها را با شیر آب یا زیر دوش بشویید.

اگر زمان آبیاری آن فرا نرسیده است، می توانید از یک پارچه میکروفیبر مرطوب استفاده کنید. به دلیل خاصیت کنترل آفات و فقط یک موی درخشندگی بیشتر، کمی روغن چریش رقیق شده بپاشید. من یک پست کامل در مورد نحوه تمیز کردن برگ های گیاهان آپارتمانی دارم که می توانید بررسی کنید.

بالا رفتن از گیاه monstera peru روی میز با گیاهان دیگر
گیاه دنباله دار مونسترا پرو

آیا این گیاه برای حیوانات خانگی سمی است؟

هیولاها به طور کلی متأسفانه برای حیوانات خانگی سمی هستند و این شامل پتوس چروک نیز می شود. آنها حاوی اگزالات کلسیم هستند که می تواند منجر به تورم، سوزش، استفراغ و انواع مشکلات گوارشی شود. هیولاهای خود را دور از حیوانات خانگی خود یا در یک کابینت شیشه ای نگهداری کنید، اگر بچه گربه های شما برگ خوار هستند. برای اطلاعات بیشتر به پست من در مورد گیاهان آپارتمانی ایمن برای حیوانات خانگی مراجعه کنید.