خرید گل زیپلین یا موسی در گهواره

خرید گل زیپلین یا موسی در گهواره | قیمت گل زیپلین | قیمت گل موسی در گهواره

خرید گل زیپلین یا موسی در گهواره + موسی در گهواره, گهواره موسی, زیپلین, رهوئو, خرید گل +

خرید گل زپلین | خرید گل موسی در گهواره | رهوئو

خرید گل زیپلین یا موسی در گهواره + موسی در گهواره, گهواره موسی, زیپلین, رهوئو, خرید گل + نحوه خرید و سفارش گل زپلین : تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

نیازهای گیاه موسی در گهواره

آبیاری: تا حدودی به خشکی مقاوم است و آبیاری بیش از اندازه باعث پوسیدگی ریشه و افزایش بیماری های قارچی میشود. در روزهای گرم تابستان معمولا ۳-۲ بار در هفته و در زمستان هفته‌ای یک مرتبه آبیاری کافی است.

در روزهای سرد سال در زمان ابیاری بهتر است که از آب ولرم استفاده نمایید. در روزهای گرم نیز با افزایش دما می‌توان با استفاده از عمل غبارپاشی به کاهش دمای گیاه کمک کرد. در شرایطی که درجه حرارت از ۱۶ درجه پایین تر بود اجازه دهید سطح خاک در فاصله بین دو آبیاری خشک شود.

نور: گیاه زیپلین مکانی با روشنایی کامل تا مکانی نیمه سایه را دوست دارد. نورمستقیم افتاب را نیز تحمل می‌کند اما مراقب اشعه‌های سوزان آفتاب در میانه‌های روزهای گرم تابستان بخصوص از پشت شیشه پنجره‌ها باشید زیرا ممکن است موجب سوختگی برگها شود. محیط کم نور نیز موجب ضعف و بی‌حال شدن آنان می‌شود.

دما: این گیاه به سرما حساس است البته دما تا -۱ درجه این گیاه را از بین نمی‌برد اما قطعا آسیبهایی را به برگسار آن وارد می‌کند. نشانه‌های سرمازدگی عبارتند از برگشت برگها به طرف داخل و تیره و سیاه رنگ شدن آنان. بنابراین بهتر است که دمای هوا در محیط نگهداری این گیاه به زیر ۱۵ نزول نکند. همچنین افزایش دما را تا ۲۱ درجه سانتگیراد ترجیح می‌دهد.

خاک: خاک گلدان رهوئو باید زهکش مناسبی داشته باشد در غیر اینصورت این گیاه دچار پوسیدگی ریشه خواهد شد. برای این گیاه میتوان مخلوطی از خاک برگ+ کوکوپیت+پرلایت و یا خاک برگ + پیت موس+ خاک معمولی استفاده کرد. منافذ موجود در انتهای گلدان رهوئو همواره باید باز باقی بماند تا زه‌آب به شکل مناسبی خارج شود در غیر اینصورت خطر پوسیدگی ریشه گیاه را تهدید می‌کند.

کود دهی زیپلین : برای کوددهی نیز می توان در طی فصل رشد از کودهایی همانند ۱۰-۱۰-۱۰ به فاصله هر ۴-۳ هفته یکبار استفاده کرد.

تعویض گلدان: زمانی که ریشه‌های گیاه از منفذ زیرین گلدان بیرون آمد و یا هنگامی که گیاه به دلیل سنگینی برگسار خم شده است می‌توان اقدام به تعویض گلدان و انتقال به گلدانی بزرگتر نمود.

تکثیر زیپلین : تکثیر گیاه رهوئو را می‌توان در فصل بهار توسط تقسیم بوته به راحتی انجام داد و هر قسمت را به شکل گیاهی مستقل در گلدانی جداگانه کاشت. همچنین می‌توان پاجوشهایی را که در کنار گیاه مادری وجود دارد در بهار یا تابستان جدا کرد و به عنوان گیاهی جدید مورد استفاده قرار داد. از گیاهانی که به دلیل افزایش سن برگهای موجود در پایین ساقه‌ را از دست داده‌اند می‌توان در برنامه‌های تکثیر استفاده کرد.

آفات و بیماری های موسی در گهواره یا زیپلین

• کنه تارعنکبوتی از آفات این گیاه است که از شیره گیاه تغذیه کرده و منجر به لکه‌دار شدن و زردی برگهای گیاه می شود. برگها ممکن است ریزش کنند و رشد گیاه بسیار کاهش یابد.

• شته‌ها نیز گاهی مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. بجز استفاده از شیره گیاه و کم رنگ شدن برگسار و ضعف رشد گیاه، ماده چسبناک به نام عسلک تولید می‌کنند که موجب چسبنده شدن سطح برگسار گیاه می‌شود

• همچنین شته‌ها توانایی انتقال برخی از بیماریهای ویروسی را نیز دارند. بیماریهای ویروسی منجر به بدشکلی و کوتاهی برگسار گیاه می‌شوند لکه برگی قارچی یکی از بیماریهای شایع این گیاه است. در سطح پایینی برگها نواحی کوچک، سبز و آبدار بوجود می‌آید. لکه‌ها بزرگ و قهوه‌ای رنگ می‌شوند و ممکن است برگها بدشکل نیز بشوند.

برگهای گیاه پر پشت شده و نمیتوانند روی پای خود بایستند: احتیاج به تعویض گلدان دارد.

گیاه دراز و برگهای پائینی حذف میشوند :سن گیاه بالا است،از گلدان به عنوان منبع تکثیر استفاده کنید.

لکه های قهوه ای در مرکز حاشیه برگها مشاهده می شوند: در افتاب غبارپاشی انجام شده است،عبور اشعه افتاب از قطرات به جا مانده روی برگها مانند عبور اشعه از شیشه است که صدماتی به برگها وارد میکند،غبارپاشی را یا صبح انجام دهید یا عصر.

حاشیه برگها به طرف داخل بر می گردند،رنگ انها تیره و میمیرند: هوا خیلی سرد است،گلدان را به محل گرم تری انتقال دهید.

نوک برگها قهوه ای،لوله میشوند و میریزند: گیاه تشنه است و یا هوا خشک است،در صورت لزوم ابیاری کنید،گلدان را غبارپاشی کنید.

ساقه گیاه پوسیده است: رطوبت خاک زیاد است،اجازه دهید سطح خاک در فاصله بین دو ابیاری خشک و سپس ابیاری کنید،زهکش را بازدید کنید.

لکه های سوخته کوچک روی کلیه سطوح برگها ظاهر میشوند :عامل ان مواد براق کننده شیمیایی است،از انها استفاده نکنید،برگها با غبارپاشی به وسیله اب ولرم و سبک و یا اسفنج مرطوب نیز تمیز میشوند.

برگها رنگ پریده و گیاه خسته به نظر میرسد :نور کافی نیست.

حشرات ریز و تارهای عنکبوت در زیر برگها مشاهده میشوند: کنه ریز قرمز عامل ان است،گیاه را با سم کنه کش هر ۱۴ روز یکبار سمپاشی کنید تا علائم از بین بروند،غبارپاشی در کاهش افت موثر است.

دلیل خشک شدن نوک برگهای موسی در گهواره : دلیل اصلی کمبود پتاسیم است و دلیل دوم گرمای بیش از حد هوا و آبیاری کم است.

خرید گل زیپلین یا موسی در گهواره + موسی در گهواره, گهواره موسی, زیپلین, رهوئو, خرید گل + خرید گل زیپلین یا موسی در گهواره + موسی در گهواره, گهواره موسی, زیپلین, رهوئو, خرید گل +