گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی | خرید گیاه برگ بیدی | قیمت گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی + قیمت برگ بیدی, برگ بیدی عمده, برگ بیدی + گیاه برگ بیدی + قیمت برگ بیدی, برگ بیدی عمده, برگ بیدی +

نام گیاه : یهودی سرگردان | برگ بیدی |زبرینا

رنگ های موجود : سبز و بنفش

گیاه برگ بیدی + قیمت برگ بیدی, برگ بیدی عمده, برگ بیدی + نحوه خرید و سفارش برگ بیدی : تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

نور: احتیاجات نوری ان کم است،واریته های ابلق احتیاجات نوری بیشتری دارند،کنارپنجره بهترین شرایط نوری این گیاه است

خاک مناسب برای گیاه برگ بیدی

مخلوطی از خاک طبیعی باغچه، ماسه یا خاک‌برگ، مخلوط بسیار مناسبی برای کاشت و رشد گیاه برگ بیدی می باشد. لازم است که قبل از کاشت، زهکشی انجام دهید تا رطوبت خاک تعادل پیدا کند و گیاه نپوسد. بهتر است در فصل بهار و تابستان هفته ای یک بار کود طبیعی به خاک گیاه اضافه کنید. اگر بیش از اندازه به گیاه برگ بیدی کود بدهید برگ های آن کم رنگ می شوند و طراوت خود را از دست می دهند.

کود: کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۳ گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار از فروردین تا مهر ماه، در اختیار گیاه قرار داد. اگر کود زیاد داده شود رنگ برگ ها کم رنگ می شود.

دمای مورد نیاز : حداقل ان در زمستان ۱۰ درجه و در تابستان درجه حرارت طبیعی اتاق کفایت میکند،البته در تابستان بهتر است در بالکن در محل سایه نگهداری شود. در زمستان های سرد نیز بهتر است گیاه به داخل منزل آورده شود تا از یخ زدگی در امان باشد.

آبیاری برگ بیدی : بین دو آبیاری باید خاک گلدان خشک شود ، اگه بصورت آویز نگهداری میکنید و در ارتفاع، به دلیل اینکه گرما به بالا میره همیشه نیازبه آبیاری بیشتری دارد .

این گل محیطی مرطوب و نمناک را دوست دارد ، سعی کنید خاک گلدان شما تا جایی که ممکن است خشک نشود .

برای شادابی و زیبایی برگ بیدی بنفش ، هر هفته آن را آبیاری کنید .

هفته ای ۱ بار هم غبار پاشی روی برگ ها انجام گیرد .

گیاه برگ بیدی + قیمت برگ بیدی, برگ بیدی عمده, برگ بیدی +

چگونگی تکثیر گیاه برگ بیدی

در ماه های اردیبهشت تا شهریور می توان گیاه برگ بیدی را از طریق قلمه زنی ساقه علفی آن تکثیر داد. برای این منظور باید شاخه هایی که هرس شده در داخل آب قرار بگیرند تا ریشه بدهند. قلمه های گیاه برگ بیدی اگر در شرایط محیطی مناسب با نور و گرمای کافی باشند تا مدت یک ماه کاملاً ریشه دار می شوند و می توانید آن ها را در گلدان بکارید. برگ بیدی به سرعت در آب یا خاک ریشه می دواند و بهتر است که از اواسط بهار تا اواخر تابستان شاخه های آن سرزنی شوند تا جوان باقی بمانند.

تکثیر از طریق اب :

از اواسط بهار تا اواخر تابستان که گیاه مادری تجدید رشد کرده و شاخه ها آن باید سرزنی و جوان شوند،می توانید شاخه های هرس شده را به طول ۵/۷ سانتیمتر جدا کرده درون یک ظرف شیشه ای که نور از آن عبور کند قرار دهید

 

آفت ها و مشکلات گیاه برگ بیدی :

این گیاه به آفت ها مقاوم است .
ممکن است در اثر شرایط محیطی و البته هوای سرد ، دچار یخ زدگی شود .
در چنین شرایطی برگ ها به صورت نرم و رنگ پریده دیده می شوند .
لکه های سوخته روی برگها در اثر مواد شیمیایی نظیر براق کننده ها اتقاف می افتد .

ساقه نزدیک به سطح خاک در اثر آبیاری بی رویه و نامنظم و نداشتن زهکشی نامناسب گلدان از بین می رود . در محیط خشک برگهای برگ بیدی بنفش را از تابش مستقیم خورشید حفظ کنید . تا برگ های این گیاه رنگ پریده و بدون لکه های تیره قهوه ای باقی بماند .

گیاه برگ بیدی + قیمت برگ بیدی, برگ بیدی عمده, برگ بیدی +

گیاه برگ بیدی + قیمت برگ بیدی, برگ بیدی عمده, برگ بیدی + گیاه برگ بیدی + قیمت برگ بیدی, برگ بیدی عمده, برگ بیدی +

منابع :

danebarfi.ir/beautiful-tradescantia-albiflora/

petplant.aryawiki.com/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A2%D9%86/

tookamagazine.ir/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%DA%A9%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%AF%DB%8C/