خرید گل پیله آ

خرید گل پیله آ

خرید گل پیله آ + گل پیله آ, پیله آ +

خرید گل پیله آ | گیاه آلومینیومی | Pilea

خرید گل پیله آ + گل پیله آ, پیله آ + نحوه خرید و سفارش گل پیله آ : تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

نیازهای پیله آ:

نور: نور پنجره افتاب گیر که از افتاب ظهر در امان است،بهترین نور برای این گیاه است،در صورت تاریک بودن هوا ساقه ها دراز و علفی و منحرف میگردند.در زمستان با شیشه پنجره در ارتباط نباشد. پیله آ باید در نیم سایه و یا سایه قرار گیرد. در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید زیرا برگها خشک می شود. در صورتی که نور محیط کم باشد، ساقه های پیله‌ آ دراز و منحرف شده و فاصله بین برگهایش زیاد می گردد. اگر مشاهده کردید برگها سقوط می نمایند، گلدان را ۱۵ دقیقه درون تشت آب بگذارید غبار پاشی را در تابستان فراموش نکنید.

دما :این گل عاشق هوای خنک هستش و گرمی هوا موجب سوختگی نوک برگها میشه. که همه با این قضیه داستان دارند.حداکثر درجه حرارت در تابستان ۲۱ درجه و حداقل در زمستان ۱۵ درجه سانتی گراد است،درکل به هوای خنک احتیاج دارد در صورت گرم بودن دائم نوک برگها خشک میشود

آبیاری گل پیله آ: بین دو آبیاری خاک خشک شود.

رطوبت: کمبود رطوبت باعث سوختگی نوک برگها می شود، بنابراین باید یه جزیره یا سینی پر از آب زیر گلدان همیشه باشد.

تغذیه: کمبود مواد غذایی خاک گلدان را با کودهای شیمیایی مخصوص گیاهان زینتی،هر دو هفته یکبار طبق دستور جبران کنید.

خاک مناسب گل پیله آ: خاک هلندی بهترین ترکیب خاک این گل هستش. پیله‌ آ خاکی با زهکش مناسب احتیاج دارد به عنوان مثال مخلوط یک قسمت پیت موس و یک قسمت خاک لوم و دو قسمت شن و یا حجم مساوی پیت موس و شن محیط مناسبی برای کشت آن است.

تعویض گلدان: در بهار از ساقه ها قلمه بگیرید و گلدان جدید تولید نمایید،گلدان مادری هرس شده کل توپی و چنبره ای به خود میگیرد.

تمیز نمودن برگها :غبارپاشی ضمن تامین رطوبت برگهای گیاه را تمیز میکند،در صورت لزوم میتوانید از برس مخصوص استفاده کنید،از مواد براق کننده ی شیمیایی که باعث مسدود شدن روزنه ها در برگ میگردند،خودداری کنید.

تکثیر: کاشت قلمه ساقه در اواخر زمستان یا اوایل بهار،تقسیم بوته در بهار.

عوارض ، بیماری و درمان گل پیله آ:

برگهای در تماس با شیشه در زمستان سیاه میشوند:سردی بیش از حد شیشه عامل ان است،برگها را از تماس خارج کنید.

نقاط خاکستری و زخمهایی روی برگها دیده میشود: مربوط به حمله قارچ بوتری تیس است،سم قارچ کش تهیه کنید و سمپاشی کنید.(در اصل مربوط به ابیاری بیش از حد و سپس حمله قارچ است)

لکه های سوخته روی برگ هاست:از مواد براق کننده برگها استفاده کرده اید و یا برگها در معرض تابش اسعه مستقیم افتاب بوده اند،غبارپاشی در افتاب هم یکی از علت هاست،عوامل را بر طرف کنید.

برگها سیاه میشوند و میریزند: هوا خیلی سرد است،گلدان را به محل گرمتری منتقل نموده.

ساقه ها دراز و منحرف و فاصله بین دو برگ زیاد است :نور کم است،گیاه را به روشنایی ببرید،مواظب اشعه مستقیم افتاب باشید،نوک ساقه ها را قطع کنید تا جوانه های جانبی بیدار شده و رشد کنند،در این صورت گیاه حالت تو پر و چنبره ای به خود میگیرد.

زخم های پنبه ای شکل سفید رنگ روی برگها و ساقه هاظاهر شده اند: علت ان حمله حشره افت است،با پنبه اغشته به سم حشره کش نفوذی لکه ها را خیس نموده و یا طبق دستور هر دو هفته یکبار سمپاشی کنید.

برگها بد شکل و چسبناک و حشرات سبز رنگی روی انهااست: هر دو هفته یکبار با سم حشره کش طبق دستور سمپاشی کنید.

برگهای جدید کوچک هستند: ریشه ها را بازدید کنید در صورت متراکم بودن نیاز به تعویض گلدان دارد،آن را تعویض نمایید،در غیر این صورت تغذیه مصنوعی هر دو هفته یکبار کمک موثری به تولید برگهای درشت تر است،تعویض خاک سطحی گلدان با خاک نو هم تاثیر مثبت دارد.

برگها سقوط میکنند: به ابیاری احتیاج دارد،گلدان را به مدت ۱۵ دقیقه درون تشت پر از اب قرار دهید،غبارپاشی روزانه در تابستان را فراموش نکنید.

کلیه اندام گیاهی در حال افتادن و تلف شدن است: عارضه مربوط به یخ زدگی است،خشک شدن گیاه حتمی است.

خرید گل پیله آ + گل پیله آ, پیله آ + خرید گل پیله آ + گل پیله آ, پیله آ + خرید گل پیله آ + گل پیله آ, پیله آ +

منابع :

glassy-garden.com/معرفی-گل-پیله-آ/

nazboo.com/pilea-cadierei/