ساکولنت دندان ببری

ساکولنت دندان ببری

ساکولنت دندان ببری + کاکتوس دندان ببری, دندان کوسه ای, دندان ببری +

خرید ساکولنت دندان ببری | خرید ساکولنت دندان کوسه ای | فوکاریا تایگرینا

این گل بعضا دندان ببری و بعضا دندان کوسه ای نیز شناخته میشود.

ساکولنت دندان ببری + کاکتوس دندان ببری, دندان کوسه ای, دندان ببری + نحوه خرید و سفارش ساکولنت دندان ببری : تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

گیاه دندان ببری مراقبت از گیاه دندان ببری

دما: دمایی بین ۲۱ تا ۳۲ درجه‌ی سانتی‌ گراد (۷۰ تا ۹۰ درجه‌ی فارنهایت) برای این گیاه خیلی خوب بوده و نباید کمتر از ۱۰ درجه‌ ی سانتی‌ گراد (۵۰ درجه‌ی فارنهایت) باشد. در تابستان در مکانی خنک نگه داری شود و در زمستان از یخ زدگی محافظت شود.

نور: گیاه دندان ببری یک گونه‌ ی نور دوست است که در پاییز روزانه حداقل به ۳ ساعت نور مستقیم خورشید برای شکوفه دادن نیاز دارد. در زمستان نور کمتر، مشکلی ایجاد نمی‌ کند اما باید از آبیاری بیش‌ازحد آن پرهیز کرد.

آبیاری: هنگامی که انگشتتان خاک سطح گلدان را خشک احساس کرد ، باید به گیاه آب داد. اگر به آن زیادی آب بدهید ، گیاهتان را با دست خودتان کشته‌ اید. هرگز اجازه ندهید ساقه‌ی گیاه در آب غرق شود. از اواخر تابستان تا اواخر زمستان به صورت منظم و پس از خشک شدن خاک آبیاری شود ولی در بهار و تابستان که فصل استراحتش است آبیاری فقط در حدی باشد که چروکیده نشود.

خاک: خاک کاکتوس عالی است و دارای مواد مغذی مورد نیاز گیاه نیز هست. اگر مایل به تهیه‌ ی خاک خود هستید باید از یک کمپوست غیر گیاهی و به میزان ۱ به ۲ از شن درشت و خاک استفاده کنید.

کود دهی: در فصل تابستان کود های معمولی و حیوانی داده شود.

تعویض گلدان : هر دو سال و یا هر زمان که گلدان برای گیاه کوچک شد ، باید آن را عوض کنید. گیاه را فقط به یک گلدان کمی بزرگ‌ تر منتقل کنید اما به دلیل ریشه‌ های ظریف این گیاه باید از یک ظرف کم‌ عمق استفاده کنید. همچنین مطمئن باشید که گلدانتان دارای سوراخ زه‌ کشی باشد.

رطوبت هوا : رطوبت معمول خانه کافی است. درها و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای کافی به گیاه برسد.

تکثیر گیاه دندان ببری : یک راه این است که جوانه‌ های چسبیده به گیاه مادر را با دست جدا کنید. اگر ریشه‌ دارها یشان را پیدا کنید ، رشد سریع ‌تری خواهند داشت. پس از کاشتن قلمه ، فقط یک بار برای مرطوب کردن خاک (نه خیس کردن آن) به آن آب دهید . سپس صبر کنید تا جوانه‌ ی جدید بسیار کوچکی در گیاه پدیدار شود و سپس مجددا آب دهید. گیاه دندان ببری تا زمانی که شروع به رشد کردن نکرده است باید از نور مستقیم خورشید دور نگه‌ داشته شود. این گیاه را می‌توان از طرق کاشتن دانه نیز پرورش داد و برای اینکه دانه‌ ی گیاه جوانه بزند دما را باید بین ۲۱ تا ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد (۷۰ تا ۸۰ درجه‌ی فارنهایت) نگاه‌ دارید .

مشکلات دندان ببری 

پژمرده شدن ناگهانی و رنگ‌ پریدگی برگ‌ ها : این معمولا به دلیل آبیاری بیش‌ ازحد پرورش‌ دهنده در طول زمستان و یا حتی در طول بهار زمانی که دما به شدت تغییر می‌ کند ، می‌ باشد. رنگ برگ‌ ها همچنین می‌ تواند قهوه‌ ای شود. برگ‌ های آسیب ‌دیده می‌ بایستی جدا شده تا از مریض شدن کل گیاه جلوگیری شود. استفاده از افشانه‌ی ضد قارچ در صورتی که به گیاهتان آفت زده باشد، توصیه می‌شود (این هم می تواند دلیلی برای پژمردن و یا رنگ‌ پریدگی در برگ‌ها باشد).

برگ‌ها شل شوند : متاسفانه این ممکن است پایان راه گیاهتان باشد. گیاه بیش از حد آبیاری شده است (احتمالا در خاک اشتباهی نیز کاشته شده) و برگ ‌ها بیمار شده‌ اند. می‌ توانید تا جایی که می‌ شود برگ‌های آسیب دیده را جدا کرده و گیاه را چند روز بیرون از گلدان نگهداری کنید تا خشک شود. سپس در خاک مرطوب دیگری که زه‌ کشی خوبی داشته باشد بکارید. و تا زمانی که خاک آن خشک نشده و یا تا زمانی که گیاه شروع به رشد مجدد نکرده ، به آن آب ندهید.

ساکولنت دندان ببری + کاکتوس دندان ببری, دندان کوسه ای, دندان ببری + ساکولنت دندان ببری + کاکتوس دندان ببری, دندان کوسه ای, دندان ببری + ساکولنت دندان ببری + کاکتوس دندان ببری, دندان کوسه ای, دندان ببری +

منابع :

hojrenama.com/2017/04/05/معرفی-گیاه-دندان-ببری-و-روش-های-پرورش-آ/

cactuspedia.ir/1394/04/05/faucaria-tigrina-%D9%81%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7/