گل کریسمس یا بنت قنسول گل یلدا

خرید گل بنت قنسول | قیمت گل بنت قنسول

گل کریسمس یا بنت قنسول گل یلدا + گل یلدا, گل کریسمس, قیمت بنت قنسول, خشک شدن گل کریسمس, تکثیر بنت قنسول, بنت قنسول +

نام گل : کریسمس ، بنت قنسول ، گل یلدا

گل کریسمس یا بنت قنسول گل یلدا + گل یلدا, گل کریسمس, قیمت بنت قنسول, خشک شدن گل کریسمس, تکثیر بنت قنسول, بنت قنسول + نحوه خرید و سفارش کریسمس : تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

نیازها و شرایط نگهداری گل بنت قنسول

نور مناسب

همانطور که گفیتم این گیاه به نور متوسط و زیاد ولی غیر مستقیم نیاز داره پس یعی کنید گلدان بنت قسنول رو پشت پنجره و کمی با فاصله قرار دهیم. اگر نور کافی به گیاه نرسه برگ های اون کمرنگ خواهند شد و کم کم شروع به ریزش خواهد کرد این مشکل بیشتر روی برگهای پایینی این گیاه مشاهده خواهد شد. نور مستقیم مخصوصا نور ظهر باعث سوختگی برگهای گیاه خواهد شد پس میزان و شدت نور دریافتی توسط گیاه را کاملا کنترل کنید.

برای رشد مجدد و بهتر سعی کنید زمان استراحت گیاه رو فراهم کنید برای این کار از غروب آفتاب تا صبح روز بعد در جای تاریک گیاهتون رو قرار بدین که هیچ چراغی روشن نمی کنید تا مجددا برگهای گیاه شما حالت رنگی پیدا کنند. سعی کنید گیاه را در زمستان در جای گرم دور از وزش باد و بخاریها و اجاقهای گازی قرار گیرد.

گل کریسمس یا بنت قنسول گل یلدا + گل یلدا, گل کریسمس, قیمت بنت قنسول, خشک شدن گل کریسمس, تکثیر بنت قنسول, بنت قنسول +

خاک مناسب

چون این گیاه خاک باتلاقی را دوست ندارد سعی کنید در انتخاب خاک ، خاکی برای گیاه تهیه کنید که زهکشی بالایی داشته باشد تا گیاه شما دچار مشکل نشود، متیوند از مخلوط خاک برگ و خاک جنگلی برای رشد و نمو این گیاه مناسب است. و یا از ترکیب پیت ماس + پرلیت و یا خاک برگ + کوکوپیت + پرلیت استفاده کنید.

نیاز آبیاری گل کریسمس

گل بنت قنسول نیاز آبی خیلی زیادی ندارد و به هیچ وجه رطوبت زیاد در داخل خاک خود را نمیپسندد، سعی کنید بین دو آبیاری حتما خاک گلدان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متری خشک شود، اگر آبیاری بیش از اندازه انجام شود شروع به زرد شدن و ریزش برگها خواهد کرد اگر این روند ادامه پیدا کند منجر به پوسیدگی ریشه و مرگ گیاه شما خواهد شد حتما نکات آبیاری را رعایت کنید. البته توجه داشته بشاید که خشکی دادن به گیاه هم منجر به ریزش برگ ها خواهد شد.

توجه داشته باشید که تا حد امکان اجاز ندهید که آب روی برگ های اون بریزه و غبار پاشی را به هیچ وجه برای گیاه انجام ندهید چون ریزش آب روی برگها باعث ایجاد لکه های سیاه روی برگهای آن خواهد شد. لازم به ذکر است که سعی کنید از آب بدون املاح برای آبیاری استفاده کنید برای این کار آب را داخل ظرفی به مدت ۲۴ ساعت قرار دهید تا کلر آن خارج شود.

دمای مناسب

این گیاه به دمای روز ۱۹ الی ۲۱ درجه سانتی گراد و دمای شب ۱۵ الی ۱۶ دره نیاز دارد تا رشد بهتری داشته باشد.توجه داشته باشید که دمای بالا باعث کاهش عمر گیاه شما خواهد شد پس سعی کنید گلدان را از منابع گرما تا حد امکان دور کنید. و در کنار گرما به سرمای زیاد نیز حساس می باشد کلا گیاه حساسی با دما و آبیاری هست. افزایش دما در روزهای پاییز گلدهی را به تاخیر خواهد انداخت.

گل کریسمس یا بنت قنسول گل یلدا + گل یلدا, گل کریسمس, قیمت بنت قنسول, خشک شدن گل کریسمس, تکثیر بنت قنسول, بنت قنسول +

برای تکثیر بنت قنسول می‌توان از اواسط بهار تا اوایل تابستان، زمانیکه براکته های صورتی، قرمز و یا کرم رنگ تولید می کند، تکثیر کرد. در این زمان گیاه شروع به تولید ساقه های جدید میکند و شما می توانید با یک چاقوی تیز قلمه های انتهایی ساقه را جدا کنید. سپس آنها را در پودر هومون ریشه زایی فرو ببرید و هر کدام را در گلدانی با قطر دهانه ۶ سانتیمتر بکارید.

بیماری و درمان گل بنت قنسول

برگها درحالی که سبز است میریزد: بخاطر خیس شدن برگها هنگام آبیاری یا سردی هوا و تشنگی گیاه ویا کمبود ازت میباشد.البته در هنگام جابجایی از گلخلنه به منزل باید اجازه آداپته شدن به گیاه را داد!

گلدهی به تاخیر افتاده: کاهش درجه حرارت در پاییز موجب به تاخیر افتادن گل دهی میشود

شاخه ها بلند شده و برگ ها زردمیشود و میریزد : دلایل گوناگونی دارد ولی عمده آن نحوه قلمه زدن آن است هرچه قلمه ضخیم تر باشد گلها درشت تر وبهتر است قلمه ها در صبح زود گرفته شوند

رشد رویشی بیش از حد است : به دلیل گرفتن قلمه ها در بهار وتابستان است همچنین ممکن است به خاطر استفاده از کود شکری یا ازت زیاد باشد!

حاشیه برگها سوخته است : در اثر کمبود کلسیم میباشد

برگهای پایین زرد میشود: به دلیل آبیاری زیاد میباشد.این گیاه به کمبود ازت نیز حساس است ممکن است علت ریزش برگها کمبود ازت هم باشد!

براکته هابه سبز متمایل شده اند و دیگر قرمز نمی شوند : سبز شدن تدریجی براکته ها نشان دهنده ی پایان دوره گلدهی امسال می باشد و تا سال دیگر ویک دوره روز کوناهی دیگر باید صبر کرد!

برگ ها کوچک مانده و جوانه ها باز نمی شود: به دلیل کمبود مواد غذایی می باشد گیاه را ماهی یکبار خصوصا هنگام گلدهی با کود کامل تغذیه کنید!

شکل گل غیرعادی شده است : در این حالت جوانه های گل تشکیل شده و شروع به رشد و نمو می کنند و یکباره متوقف شده، شکل عادی گل از بین میرود و برعکس جوانه های زیرگل شروع به رشد می کنند. گیاهانی که این حالت در آنها دیده می شود باید در دمای ۱۵ شب کشت و کار شوند به علاوه باید تاریخ افزایش آنها تا آنجا که مقدور است به تأخیر افتد.

جوانه ی انتهایی میریزد : ریزش زود هنگام سیاتیوم در اثر کمبود کربو هیدرات ها برای نگهداری جوانه های گل اتفاق می افتد که ناشی از کمی نور، فاصله کم گیاهان، دمای بالای شبانه و تنش آبی می باشد.

گل کریسمس یا بنت قنسول گل یلدا + گل یلدا, گل کریسمس, قیمت بنت قنسول, خشک شدن گل کریسمس, تکثیر بنت قنسول, بنت قنسول + گل کریسمس یا بنت قنسول گل یلدا + گل یلدا, گل کریسمس, قیمت بنت قنسول, خشک شدن گل کریسمس, تکثیر بنت قنسول, بنت قنسول +

منابع :

golemanoto.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D9%86%D8%AA-%D9%82%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84/

goldoonsabz.ir/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D9%88-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%AA-%D9%82%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A8%D9%86%D8%AA-%D9%82%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84/