گیاه برگ انجیری – فیلودندرون

گیاه برگ انجیری – فیلودندرون | قیمت برگ انجیری | برگ انجیری عمده | خرید گل برگ انجیری

گیاه برگ انجیری - فیلودندرون + نگهداری برگ انجیری, قیمت برگ انجیری +

نام گل : برگ انجیری

انواع موجود در گلخانه پامچال : برگ انجیری عادی

گیاه برگ انجیری - فیلودندرون + نگهداری برگ انجیری, قیمت برگ انجیری + نحوه خرید و سفارش برگ انجیری: تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

نیازها و نگهداری برگ انجیری

دمای مناسب

این گیاه دای پایین رو زیاد نمیتواند تحمل کنید و کمترین دمای که گیاه میتواند تحمل کند ۱۰ درجه سانتی گراد می باشد که پیشنهاد میکنم برگ انجیری را زیر دمای ۱۳ درجه نگهداری نکنید. و بیشترین دمای قابل تحمل این گیاه ۳۰ درجه هست که در این شرایط حتما باید گبار پاشی انجام بشه تا رطوبت گیاه تامین بشه.

نور

شرایط نوری ایده آل این گیاه شرایط نوری نمیه سایه می باشد و سعی کنید آن را به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید. ولی نور کم را دوست نداره باعث میشه که برگ های گیاه کم بشه. گیاه برگ انجیری به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز دارد و بهتر است آن را در نزدیکی پنجره قرار دهید. هرچه نور کمتر باشد، بریدگی های برگ کمتر می شود و زیبایی آن کاهش می یابد. نور شدید و مستقیم آفتاب هم باعث آسیب به برگ های این گیاه می شود.

گیاه برگ انجیری - فیلودندرون + نگهداری برگ انجیری, قیمت برگ انجیری +

آبیاری فیلودندرون برگ انجیری

آبیاری زیاد رو دوست نداره و حتما باید بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک بشه و قبل از آبیاری حتما حتما توجه داشته باشید که خاک گلدان تا عمق ۳ سانتی متری خشک شده باشه چون آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ساقه و از بین رفتن ریشه میشه.

رطوبت

برای تامین رطوبت این گیاه بهترین روش ساخت جزیره در زیر گلدان می باشد، ساخت جزیره به این شکل است که شما زیر گلدانی را از سنگ ریزه پر میکنید و سپس آن را پر از آب میکنید توجه داشته باشید که آب نباید با گلدان تماس داشته باشد. در تابستان غبارپاشی را فراموش نکنید حداقل هفته ای دو بار را غبار پاشی کنید.

خاک مناسب

فیلودندرون برگ انجیری خاک سبک را دوست دارد شما میتوانید از خاک های آماده و یا خاک کمپوست برای گلدان این گیاه استفاده کنید.

گیاه برگ انجیری به خاک سبک و لیمونی احتیاج دارد. کمپوست و خاک برگ که از جمله خاک های غنی هستند، برای این گیاه مناسب است.

تغذیه

اگر میخواهید گیاهتان دارای برگ های بزرگ شود تغذیه با کودهای محلول در آب را فراموش نکنید، توجه داشته باشید که تغذیه بیش از حد برای این گیاه مضر می باشد، ماهی یکبار کوددهی ببرای فیلودندرون کافی میباشد.

طرز نگهداری گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری - فیلودندرون + نگهداری برگ انجیری, قیمت برگ انجیری +

نکاتی برای نگهداری از گیاه فیلودندرون برگ انجیری

اگر مشاهده کردید ریشه گیاه برگ انجیری از زیر گلدان بیرون زنده است، در فصل بهار تعویض گلدان را انجام دهید. زمانی که گیاه بزرگ شود، می توانید خاک آن را با خاک غنی تعویض کنید.
برای آنکه برگهای زیبای این گیاه را تمیز کنید، از مواد شیمیایی استفاده نکنید و با استفاده از پارچه یا اسفنج مرطوب گرد و غبار را بزدایید.
با بزرگ شدن گیاه، می توانید شاخه های بالایی را در فصل بهار هرس کنید.
ریشه های هوایی را قطع نکنید بلکه سعی کنید آنها را درون قیم خزه دار فرو کنید.

گیاه پزشکی و درمان بیماری

علت زرد شدن گل برگ انجیری : علت اصلی آبیاری است ، آبیاری باید در زمانی که سطح خاک رو به خشکی میرود انجام شود ، غرق آب کردن یا تشنگی بیش از حد باعث زرد شدن برچهای برگ انجیری میشود. شرایط نگهداری برگ انجیری در آپارتمان

برگ انجیری رشد اضافه ندارد: نور محیط کافی نیست، گیاه را به مکان پر نورتر ببرید.
برگ های پایینی برگ انجیری زرد و سپس قهوه ای و پژمرده می شوند: آبیاری را کم کنید.
برگ ها خشک و چروک هستند: آبیاری را بیشتر کنید.
نوک برگ های برگ انجیری قهوه ای هستند: آبیاری را بیشتر کنید و غبارپاشی را انجام دهید.
لکه های قهوه ای روی برگ و حاشیه ها: غبارپاشی را در آفتاب انجام داده اید که باعث سوزاندن آنها شده است.
لکه های سیاه و زخم مانند روی سطح برگ انجیری: گلدان را به مکان گرمتری ببرید.
برگ ها رنگ پریده هستند: کوددهی و تغذیه را انجام دهید.
لکه های سفید پنبه ای شکل روی برگ: حشره وجود دارد و باید با سم حشره کش نفوذی گیاه را سم پاشی کنید.

تکثیر برگ انجیری

تکثیر گیاه آپارتمانی برگ انجیری از طریق قلمه گیری در فصل بهار انجام می شود. برای این منظور قلمه ساقه دارای سه گره باشد. این قلمه ها در بستر سبک یا آب ریشه دار می شوند.

روش نگهداری گیاه برگ انجیری
شرایط نگهداری گل برگ انجیری
غبار پاشی برگ انجیری

گیاه برگ انجیری - فیلودندرون + نگهداری برگ انجیری, قیمت برگ انجیری +

نحوه نگهداری گل برگ انجیری

منابع : chidaneh.com/blog/post/278109

golemanoto.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86/