گیاه طبی آلوئه ورا

گیاه طبی آلوئه ورا | الوورا | الوئه ورا | قیمت آلوئه ورا

گیاه طبی آلوئه ورا + قیمت آلوئه ورا, خرید الوئه ورا, آلوئه ورا + گیاه طبی آلوئه ورا + قیمت آلوئه ورا, خرید الوئه ورا, آلوئه ورا +

نام گیاه : صبر زرد | آلوئه ورا

گیاه طبی آلوئه ورا + قیمت آلوئه ورا, خرید الوئه ورا, آلوئه ورا + نحوه خرید و سفارش آلوئه ورا: تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

آلوئه ورا یک گیاه چندساله است و به خانواده سوسن (lily family ) تعلق دارد.آلوئه ورا بومی افریقا و مناطق مدیترانه ای است.۲۵۰ گونه مختلف از آلوئه ورا وجود دارد.گیاه آلوئه ورا بواسطه برگهای کلفت آبدار و کوزه مانند خود ،مشخص می شود. اندازه گیاه ممکن است از چند سانتیمترتا چند دسیمتر که بستگی به گونه آن دارد، متغیر است.مراقبت از گیاه آلوئه شبیه مراقبتهای گیاه کاکتوس است.

 

آبیاری آلوئه ورا

آلوئه ورا را با فواصل زیاد اما عمیق آبیاری کنید. این گیاه به مراقبت زیاد نیاز نداشته و به مقدار آب کمی نیاز دارد. قبل از آبیاری صبر کنید تا حدود ۵ سانتی‌متر از زیر سطح خاک خشک شود و به هنگام آبیاری آنقدری به گلدان آب اضافه کنید که آب از سوراخ‌های ته گلدان بیرون بزند. آبیاری بعدی را زمانی انجام دهید که خاک به طور کامل خشک شده باشد.

علت نرم شدن و قهوه‌ای شدن برگ‌ها چیست؟

در صورتی که گیاه در محیط سرد قرار گیرد برگ‌ها نرم شده و شروع به قهوه‌ای شدن خواهند کرد. گیاه را به محیط با دمای مناسب منتقل کنید. توجه شود که آبیاری بیش از حد نیز باعث نرم شدن برگ‎ها می‌شود.

گیاه طبی آلوئه ورا + قیمت آلوئه ورا, خرید الوئه ورا, آلوئه ورا +

شرایط دما و نور آلوئه ورا:

گیاه آلوئه ورا نور غیر مستقیم خورشید را ترجیح میدهد،می توانید گلدان را در شرایط آب و هوایی گرم در خارج از خانه در محلی قرار داده و نگهداری کنید که نور کامل خورشید از روی سایبانی شفاف بصورت غیر مستقیم روی گل بتابد،بدلیل این که بخش اعظم گیاه را آب تشکیل داده است قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش مستقیم آفتاب موجب پژمردگی گیاه می شود.
هنگام نگهداری در داخل خانه گلدان ها کنار پنجره یا روی اوپن آشپزخانه قرار داده شوند،حداکثر دمای قابل تحمل برای گیاه ۵۰ درجه و حداقل ۱ درجه است اما دمای ایده آل برای نگهداری گیاه آلوئه ورا ۱۷-۲۷ درجه سلسیوس است،بنابر این اگر آلوئه ورا را در بیرون از منزل پرورش می دهید،باید گلدان ها را بر اساس شرایط محیط بیرون و قبل از آغاز شب های سرد جابجا کنید.

کاشت گیاه آلوئه ورا در منزل

برای کاشت گیاه آلوئه ورا راه های بسیاری وجود دارد. می توان این گیاه را از طریق بذر کاشت و یا از طریق پاجوش نیز به نتیجه رسید. پیشنهاد ما برای کاشت در خانه استفاده از پاجوش می باشد. اما برای اینکه بتوانید از پاجوش ها به نتیجه مطلوب برسید باید یک سری از نکات را رعایت کنید که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

۱٫سعی کنید پاجوش ها را از گیاه مادر سالم و بدون افت جدا کنید.

۲٫هنگام در آوردن پاجوش ها از کنار مادر به ریشه های آن توجه کنیم تا دچار آسیب نشود.

۳٫پاجوش ها را در گلدان با خاک مناسب بکارید و در چند روز اول آن را آبیاری نکنید.

گیاه طبی آلوئه ورا + قیمت آلوئه ورا, خرید الوئه ورا, آلوئه ورا +

اسامى گوناگون صبر زرد

در مـازنـدران بـه گیاه صبر انجیر بغدادى مى گویند. درگویش اصفهانى به صبر، چدروا مى گویند. صباده، صبره، آلوئه، آلوئس و ازوا از اسامى دیگر صبر زرد است.

صـبـر زرد در زبان عربى : الوه ، الصبر و صباره
در زبان لاتین : Aloe vera
در زبان انگلیسى بـه aloe
در زبان آلمانى بـه aloe
در زبـان فرانسه به officinale aloes شهرت دارد.

گیاه طبی آلوئه ورا + قیمت آلوئه ورا, خرید الوئه ورا, آلوئه ورا +

منابع :

agridayanshop.com/care-for-aloe-vera/

aloeveracenter.ir/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/