نخل فونیکس نخل ققنوس فینیکس فروش

نخل فونیکس | نخل ققنوس | قیمت نخل فینیکس | خرید فونیکس , فینیکس مجنون , فینیکس جعبه ۴۰ریشه پرس تعداد حدود ۵۰اصله , فینیکس سطل نشاء فینیکس کرتی آماده فروش

نخل فونیکس (Phoenix dactylifera) حضوری فرماندهانه دارد. شاخه های مومی شکل به رنگ خاکستری مایل به سبز می تواند بیش از ۱۰ فوت طول داشته باشد و تاجی باشکوه را در بالای درخت تشکیل دهد. خوشه های گل های زرد کم رنگ معمولا در بهار ظاهر می شوند.

و آنها جای خود را به میوه های مستطیل خوراکی (خرماها) می دهند که سبز شروع می شوند و پس از رسیدن معمولاً قهوه ای می شوند. نخل رشد کندی دارد و به طور متوسط ​​چند فوت در سال افزایش می یابد. می توان آن را در بهار یا پاییز کاشت.

نخل فونیکس نخل ققنوس فینیکس فروش + نخل فونیکس عمده, نخل فونیکس, قیمت نخل فونیکس, فروش نخل فونیکس, تولید کننده نخل فونیکس +

نام گیاه : فونیکس ، فینیکس ، ققنوس ، Date palms

وضعیت موجود و آماده سفارش

نخل فونیکس نخل ققنوس فینیکس فروش + نخل فونیکس عمده, نخل فونیکس, قیمت نخل فونیکس, فروش نخل فونیکس, تولید کننده نخل فونیکس + نحوه خرید و سفارش نخل فونیکس : تماس با تلگرام : @Instajt و یا شماره تلفن : ۰۹۱۹۲۳۹۷۶۷۱ —

بذر فونیکس ساده و مجنون مورد نیازه , فونیکس مجنون سایز سطل ۴دارین فونیکس سطل ۷ کسی داره بذر فونیکس مجنون حدود ۲۰۰ تا فینیکس جعبه ۴۰ و ۴۵ ونیم و ۱۲ یکجا فینیکس گلدون فلزی شماره ۱۰۰ ریشه کار کرده کیفیت طبق عکس فینیکس سطل ۱۲ بذر فینیکس قیمت فقط کیلویی ,

شرایط نگهداری نخل فونیکس

نخل فونیکس گیاهی است کند رشد با برگهایی به شکل پر که طول آنها بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر میباشد.این نخل زیبا و محبوب بومی مناطق جنوب شرق آسیا است.بدون تردید نخل فنیکس از جمله گیاهان مناسب و محبوب برای نگهداری در آپارتمان­ها و ادارت می­باشد. این گیاه با وجود زیبایی منحصر به فرد خود جلوه­ی فوق­العاده ای به محیط اطرافش هدیه می­نماید.

در مناطق گرمسیری به عنوان درخت یا درختچه­ای زینتی در فضای آزاد خارج از آپارتمان کاشته می­شود. در مناطق دیگر به عنوان گیاهی آپارتمانی پرورش می­یابد.

این گیاه، به مکانی کاملا آفتابگیر و آب و هوای نسبتا مرطوب و همچنین خاک همیشه مرطوب ( اما نباید زیاد به آن آب داد زیرا باعث می شود برگهای آن زرد شوند.) که معمولا خاک برگ استفاده می شود، نیاز دارد.

همچنین می توان با غنی کردن خاک این گیاه با کود مایع، هفته ای یکبار به رشد این گیاه کمک کرد. با کشت بذر نخل فنیکس ، در فصل بهار می توان آنرا تکثیر کرد که این بذر ها بعد از دو ماه سبز می شوند.
نیازها:

نور نخل فونیکس : نخل فونیکس برای رشد خود به مکانی با محیط آفتابگیر و نور متوسط احتیاج دارد.

نخل فونیکس قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب را می پسندد. اما بهتر است در داخل خانه در مکان هایی با نور غیر مستقیم آفتاب نگهداری شود. بهترین مکان نگهداری آن در خانه در مقابل پنجره های شرقی و یا جنوبی می باشد. توصیه می‌ شود که نخل فونیکس را در فصول گرم و ماه های تابستان، به فضای بیرون انتقال دهید.

گلدان های فونیکس را در خارج از خانه، در مکانهایی با نور فراوان و غیر مستقیم خورشید قرار دهید. برای رشد بهتر نخل فونیکس از رسیدن نور کافی به آن اطمینان حاصل کنید. نخل فونیکس گیاهی آفتاب دوست است و پرتو های نور خورشید به برگ های آن آسیب نمی رساند. نخل فونیکس تمایل دارد در جهتی که نور دریافت می کند، رشد کند. بنابراین زمانی که آنها را پشت پنجره نگه میدارید، هر چند وقت یکبار گلدان را بچرخانید تا همه قسمتهای آن نور کافی دریافت کند.

آبیاری نخل فونیکس : خاک گلدان را مرطوب نگه دارید اما پیوسته آبیاری نشود و گیاه را در آب غوطه ور نکنید.

هنگام آبیاری گیاه فونیکس دقت کنید که نخل را بیش از حد آبیاری نکنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که خاک و گلدان از زهکش مناسب برخوردار هستند. زیرا اگر خاک زهکش مناسب نداشته باشد، آب در داخل خاک به دام می افتد. در نتیجه ریشه گیاه پوسیده و از بین می رود. در فاصله بین دو آبیاری لایه بالایی خاک باید کمی خشک باشد. در این حالت می توانید گلدان نخل را آبیاری کنید.
آبیاری کم و نامناسب گیاه باعث می ‌شود که نخل فونیکس به دوره استراحت خود برود. در این شرایط، مرطوب کردن و برگرداندن گیاه به حالت اول خود بسیار سخت است.

توجه کنید که با نزدیک شدن به فصل زمستان به تدریج مقدار آب را کاهش دهید. همچنین با شروع فصل رویش گیاه، آبیاری را به تدریج افزایش دهید. برای آبیاری نخل فونیکس بهتر است از آب سبک و بدون املاح استفاده کنید. آبیاری بیش از حد و یا آبیاری با آب دارای املاح سخت گیاه فونیکس، سبب قهوه ای شدن برگ ساقه ی آن می شود.

نخل فونیکس نخل ققنوس فینیکس فروش + نخل فونیکس عمده, نخل فونیکس, قیمت نخل فونیکس, فروش نخل فونیکس, تولید کننده نخل فونیکس +

دمای نخل فونیکس : دمای بین ۲۴تا ۲۷ درجه برای رشد گیاه مناسب است اصولا دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد برای رشد این گیاه مناسب نیست.

تغذیه نخل فونیکس : برای تقویت نخل فونیکس از کودهای کامل محلول در آب که دارای انواع مواد اصلی و میکروالمنت ها باشد هر ده روز یکباراستفاده شود. در فصول سرد هر ماه یکباراستفاده گردد..یک قاشق کوچک کود را در یک لیتر آب حل نمایید وبه صورت آبیاری به گیاه بدهید ومقداری از محلول را روی برگهای گیاه اسپری کنید.

هرس: برای هرس کردن برگهای کوچکتر ساقه را که بیرنگ هستند قطع کنید . این برگها روی ساقه اصلی رشد می کنند. قیمت نخل زینتی فونیکس

تکثیر: به وسیله کاشت بذر (هسته) و یا پاجوش تکثیر می شود . جدا کردن پاجوش آسان ترین روش برای تکثیر این گیاه است. ازدیاد از طریق کاشت بذر در اوایل بهار در حرارت ۲۱-۱۸ درجه سانتی گراد است ، بذرها بعد از ۲ ماه سبز می‌شوند.

خاک گیاه فونیکس : ترکیب خاکبرگ و تورب بسیار مناسب است. و خاکهای مغذی و سبک باعث رشد بسیار مناسب برگهای آن و افزایش جوانه زنی در بهار میشود.

برای پرورش گیاه فونیکس بهتر است از خاک لومی که به خوبی زهکشی شده باشد، استفاده کنید. اما علاوه بر خاک لومی می توانید از طیف گسترده ای از انواع خاک ها از جمله شن و خاک رس سبک استفاده کنید. این نوع نخل توانایی رشد در هر نوع خاکی را دارا می باشد. برای رشد سریعتر و افزایش جوانه ها در فصل بهار، می توان از خاک سبک مغزی و یا ترکیبی از خاک باغچه، پرلیت و پیت ماس بهره ببرید.

گیاه فونیکس در خاک هایی با pH اسیدی رشد می کند. در حالت کلی ۲ ترکیب خاک که در زیر به آن اشاره شده است می تواند برای گیاه فونیکس مناسب باشد:

ترکیب خاک اول: ترکیبی از خاک لومی، یک قسمت پیت یا خاک برگ، یک قسمت شن و یک دوم قسمت کود گاوی

ترکیب خاک دوم: ترکیبی از دو قسمت خاک باغچه، یک قسمت خاک برگ و یک قسمت خاک لومی

رطوبت گیاه فونیکس 

گیاه فونیکس برای رشد نیاز به رطوبت نسبتاً بالایی دارد. علاوه بر این نیاز این گیاه به رطوبت حتی در فصول گرم بیشتر می شود. بنابراین زمانی که دمای هوا بالاتر و هوا گرمتر می شود، باید با استفاده از روشهای مختلف رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین کنید. برای تامین رطوبت، می توانید از روش غبار پاشی آب بر روی برگهای نخل فونیکس استفاده کنید.

همچنین می توانید از سینی سنگ ریزه که تا نصف ارتفاع آن از آب پر شده است، استفاده کنید. برای این کار سطح یک سینی را با سنگ ریزه و شن بپوشانید. سپس تا یک دوم ارتفاع آن را با آب پر کنید و گلدان را بر روی سنگ ریزه ها قرار دهید.

نحوه کاشت نخل فونیکس

چه زمانی کاشته شود

کاشت اوایل بهار یا پاییزه برای درخت خرما مناسب است. اگر به جای اینکه از بذر شروع به کاشت درخت کنید، در روزی بکارید که باد زیاد نباشد. در غیر این صورت، درخت ممکن است در حین جابجایی به شاخه های خود آسیب برساند.
انتخاب محل کاشت

نقطه ای را انتخاب کنید که فضای کافی برای اندازه کامل درخت داشته باشد. باید آفتاب زیادی داشته باشد و دارای زهکشی شدید خاک باشد. اطمینان حاصل کنید که گیاهان نزدیک نخل جوان در هنگام رشد زیاد سایه نمی اندازند. رشد ظرف برای نخل های جوان نیز یک گزینه است.

فاصله، عمق و پشتیبانی

حفره ای دو برابر پهن تر و کمی عمیق تر از توپ ریشه کف دست حفر کنید. و هنگام تعیین موقعیت نخل بالغ در نزدیکی سایر گیاهان و سازه‌ها، مطمئن شوید که گسترش ۲۰ تا ۴۰ فوتی نخل بالغ را در نظر بگیرید. ساختار تکیه گاه به طور کلی ضروری نخواهد بود، اما ممکن است بخواهید از یک نخل جوان در برابر بادهای شدید محافظت کنید تا زمانی که ریشه های آن مستقر شوند.

مراقبت از درخت فونیکس
درخت فونیکس با میوه سبز روشن به صورت خوشه در زیر شاخه آویزان است

درخت خرما با شاخه‌های قدیمی که بالای تنه را پوشانده و شاخه‌های پراکنده در بالای آن
خوشه های میوه در درخت خرما
سبک

درخت فونیکس در هماهنگی با آب و هوای خشک و گرم ترجیحی خود، آفتاب زیادی را دوست دارد. می تواند سایه روشن را تحمل کند اما در آفتاب کامل بهتر عمل می کند، یعنی حداقل شش ساعت در معرض نور مستقیم خورشید در اکثر روزها.
خاک

خاک با زهکشی خوب مهمترین عاملی است که باید در انتخاب محل کاشت خرما در نظر بگیرید. این نخل در خاک های شنی یا لومی به خوبی عمل می کند و به نمک نیز متحمل است. pH خاک کمی اسیدی تا قلیایی را ترجیح می دهد.
اب

نخل فونیکس به خشکی متحمل می شود، به خصوص پس از استقرار. اما در طول فصل گلدهی و باردهی خود باید رطوبت یکنواخت داشته باشد تا محصولی سالم تولید کند. درختان جوان نیز نسبت به درختان بالغ به آب بیشتری نیاز دارند. اجازه ندهید خاک کاملاً خشک شود، بلکه از خیس شدن آن نیز جلوگیری کنید.

دما و رطوبت

این درختان شرایط گرم، خشک و آفتابی را ترجیح می دهند. در واقع، دما باید حدود ۹۵ درجه فارنهایت باشد تا گرده افشانی اتفاق بیفتد. نخل فونیکس تا ۲۰ درجه فارنهایت را تحمل می کند. با این حال، هوای سرد می تواند باعث آسیب به شاخه ها یا حتی مرگ درخت شود. در مورد میوه خرما نیز در گرمای خشک بهترین عملکرد را دارد. رطوبت و رطوبت بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی شود.
کود

برای کود دادن به نخل فونیکس ، کود دامی گزینه بسیار خوبی است. اگر ترجیح می دهید از کود بسته بندی شده استفاده کنید، کود مخصوص درخت خرما توصیه می شود. کود را در اواخر زمستان یا اوایل بهار با رعایت دستورالعمل های برچسب مصرف کنید تا درخت را برای تولید گل و میوه در ماه های آینده آماده کنید.
گرده افشانی

نخل فونیکس دارای درختان نر و ماده مجزا است و فقط گیاهان ماده میوه می دهند. توصیه می شود از هر شش گیاه ماده حداقل یک گیاه نر داشته باشید. گرده افشانی از طریق باد اتفاق می افتد.

انواع نخل فونیکس

انواع مختلفی از درختان خرما وجود دارد که میوه های خوش طعمی تولید می کنند. در اینجا تعدادی از محبوب ترین آنها وجود دارد:

‘برهی’: این رقم میوه ای جامد و خوش طعم تولید می کند که بهتر است مستقیماً از درخت خورده شود.
‘دگلت نور’: میوه این رقم طلایی رنگ و طعمی شبیه عسل دارد.
“فرد”: این درخت میوه ای را تولید می کند که اکثر ما آن را خرمای معمولی با نمای بیرونی قهوه ای تیره می شناسیم.
‘Dayri’: این رقم میوه ای کشیده تولید می کند که از قرمز به قهوه ای و سیاه تغییر می کند.

فونیکس در مقابل درخت نخل

نخل فونیکس از خانواده نخل ها است. بنابراین همه نخل ها درخت خرما هستند، اما همه نخل ها نخل فونیکس نیستند (شبیه به درختان نارگیل). بیشتر گیاهان این خانواده دارای برگ های بزرگ، همیشه سبز و پر مانند هستند و بومی آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری هستند. آنها غذاهای مختلفی از جمله روغن نخل، قلب نخل، خرما و نارگیل تولید می کنند.
برداشت خرما

میوه ها از اواخر تابستان تا اوایل پاییز شروع به رسیدن می کنند و همه خوشه ها همزمان نمی رسند. انتظار حدود ۲۰ پوند خرما در اولین برداشت درخت جوان را داشته باشید. درختان بالغ می توانند صدها پوند خرما تولید کنند.

وقتی میوه ها نرم و قهوه ای شدند، نه سبز، دسته ها را با چاقوی تیز ببرید. آنها را می توان در ظرف دربسته در دمای اتاق حدود یک ماه یا در یخچال تا شش ماه نگهداری کرد. آنها همچنین می توانند تا یک سال منجمد شوند. آنها را به صورت خام، در محصولات پخته شده، در اسموتی ها و غیره بخورید. فقط مراقب باشید گودال داخل آن را نخورید.

نحوه پرورش نخل فونیکس در گلدان

پرورش نخل جوان در ظرفی امکان پذیر است. این به شما امکان می دهد آن را به شرایط نوری بهینه و مکانی که از بادهای قوی محافظت می شود منتقل کنید. ظرفی را انتخاب کنید که کمی بزرگتر از توپ ریشه نخل باشد. یک ظرف سفالی بدون لعاب، مانند گلدان سفالی، ایده آل است زیرا اجازه می دهد رطوبت اضافی از دیواره آن خارج شود. ظرف باید دارای سوراخ های زهکشی نیز باشد. از خاک گلدان خرما با زهکشی خوب در ظرف استفاده کنید.

هرس

این درخت به طور کلی نیازی به هرس ندارد به جز حذف شاخه های آسیب دیده یا بیمار. همچنین ممکن است بخواهید مکنده هایی را که در اطراف پایه تنه شروع به رشد می کنند حذف کنید تا درخت بتواند انرژی خود را در تنه اصلی بگذارد.

همچنین، از آنجایی که درخت شما شروع به میوه دادن به دسته های بیشتری می کند، توصیه می شود دسته های نارس را نازک کنید تا جریان هوا بهتر در اطراف میوه های در حال رسیدن ایجاد شود و از پوسیدگی آنها اطمینان حاصل شود. نازک کردن دسته ها همچنین می تواند اندازه میوه را افزایش دهد.

تکثیر نخل فونیکس

نخل فونیکس به راحتی از طریق مکنده ها یا شاخه هایی که در پایه تنه آنها رشد می کنند تکثیر می شوند. این شاخه ها کلون های گیاه مادری هستند. تکثیر به این روش نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه یک گیاه جدید می شود، بلکه سریعتر از زمانی که بخواهید آن را از طریق بذر پرورش دهید، گیاه میوه دهی جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد. در اینجا به این صورت است:

یک شاخه سالم را شناسایی کنید. به آرامی آن را از گیاه مادر جدا کنید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است ریشه های بیشتری به آن متصل کنید. انجام این کار با دست اغلب ساده تر است.
شاخه را مستقیماً در محل دائمی باغچه یا در ظرفی پر از خاک نخل بکارید. خاک اطراف آن را به آرامی سفت کنید، فقط ریشه های آن را بپوشانید.

خاک را به طور یکنواخت مرطوب کنید، اما مطمئن شوید که خیس باقی نمی ماند.
درخت جدید را از نور شدید خورشید دور نگه دارید تا زمانی که ریشه هایش محکم شوند. همچنین ممکن است نیاز داشته باشید که برای کمک به رشد مستقیم آن در هنگام استقرار در خاک، مقداری پایه اضافه کنید.

نحوه رشد نخل فونیکس از بذر

شروع درخت خرما از دانه راه دیگری برای رشد بیشتر نخل است. در اینجا چگونه است:

دانه ها را از خرمای رسیده جدا کنید.
دانه ها را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در آب خیس کنید و هر چیزی که شناور است را دور بریزید.
هر دانه باقیمانده را در ظرف کوچک خود از مخلوط شروع بذر قرار دهید. دانه ها را در خاک فشار دهید، به طوری که تقریباً نیمی از آنها را بپوشانید.
ظروف را در مکانی با نور غیر مستقیم و روشن خورشید قرار دهید. همچنین ممکن است بخواهید یک کیسه پلاستیکی در بالای ظروف قرار دهید تا به حفظ رطوبت کمک کند. خاک را کمی مرطوب و گرم نگه دارید. انتظار جوانه زنی تقریباً در یک ماه را دارید.

زمستان گذرانی

اگر نخل فونیکس در منطقه ای پرورش داده شود که هوای سرد داشته باشد، نیاز به مراقبت ویژه دارد. اگر انتظار سرماخوردگی دارید، از پارچه برای بسته بندی درخت استفاده کنید تا از آن محافظت کنید. در صورت امکان نخل فونیکس ی ظرفی را به داخل خانه بیاورید.
سوالات متداول

آیا درخت فونیکس به راحتی رشد می کند؟

تا زمانی که در آب و هوای مناسب زندگی می کنید و شرایط خاکی مناسبی برای درخت خرما دارید، رشد آن نسبتاً آسان است. این نخل‌ها معمولاً با آفت یا بیماری جدی مواجه نمی‌شوند و پس از استقرار می‌توانند خشکی را تحمل کنند.
رشد نخل فونیکس چقدر طول می کشد؟

نخل های ماده به طور متوسط ​​حدود هشت سال طول می کشد تا زمانی که از یک دانه رشد می کنند، میوه تولید کنند. درختانی که از شاخه های شاخه رشد می کنند در مدت زمان کوتاه تری تولید میوه را آغاز می کنند.
آیا می توان نخل فونیکس را در داخل خانه پرورش داد؟

اگر یک پنجره به اندازه کافی روشن داشته باشید، امکان رشد درختان فونیکس در داخل خانه وجود دارد. با این حال، آنها اغلب رشد نمی کنند، و بعید است که میوه تولید کنند.

منبع :

golsho.com/%D9%86%D8%AE%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%DA%A9%D8%B3/

nazboo.com/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%86%D8%AE%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D9%82%D9%82%D9%86%D9%88%D8%B3/